Jānis Baumanis testu sesijā pirms Eiropas rallijkrosa čempionāta Francijas posma - 7
Foto: Baumanis Motorsport
Šāgada Eiropas rallijkrosa čempionātā ("EuroRX") pienākušas izšķirošās cīņas - vēl tikai trīs braucieni, un būs zināms galīgais kopvērtējums, un cerams, ka Latvijai otro gadu pēc kārtas izdosies iekļūt godalgoto trijniekā "Super1600" klasē, šogad ar Jāni Baumani.

Kā ziņojām, sestdien, 27.septembrī, trijos kvalifikācijas braucienos Jānis izcīnīja trīs uzvaras un šajā kopvērtējumā ir pārliecinoši pirmais. Viņa galvenie konkurenti trasē un par medaļu ir krievs Ņikita Misjuļa un dānis Ulriks Linnemans. Viņi pēc trim kvalifikācijas braucieniem ir attiecīgi trešajā un piektajā vietā.

"Turpināsim baukt pa priekšu, galvenais, lai veiksme stāv blakus un tā līdz finišam," portālam "Delfi" saka Jānis Baumanis. "Laikam būs grūti cīnīties par čempionāta otro vietu, jo Ņikita Misjuļa ir turpat blakus. Mūs šķir 14 punkti, un ir jānotiek brīnumam, lai tos atgūtu."

"Esmu ļoti apmierināts ar pirmo sacensību dienu," piebilst Jānis "Jutos labi, un viens no panākuma iemesliem ir tas, ka mums komandā ir labi treneri, psihologi, kas spēj pateikt īstos vārdus īstajā vietā. Ko man teica, lai paliek manā ziņā, to nevienam neteikšu, bet viss ir labi."

Frančakortas trasē Jānis iepriekš nebija braucis, un tāpat kā iepriekšējā posmā, sev nezināmajā Vācijas trasē, Baumanis ir izrādījies ātrāks par konkurentiem.

"Galvenais šai trasē ir starts!! Trasē ir vietas, kurās var apdzīt, bet tas ir sarežģīti," stāsta Jānis. "Svētdien ceturtajā braucienā būs ātrākie pretinieki, un te neviens nav lēns, tik cik paveicas vai nepaveicas startā, vai ir brīvs ceļš, tad tu vari "spiest grīdā" un traukties pa trasi visiem pa priekšu."

Parasti raito sacensību ritmu "Super1600" klasē sestdien nedaudz iztraucēja incidents braucienā tieši pirms Jāņa starta, kad konkurenti sadursmē izbīdīja trases apmali un bija ilgāk jāgaida uz startu.

"Tas man pat palīdzēja, jo man patīk pasēdēt mašīnā pirms starta un koncentrēties braucienam," atklāja Jānis. "Mierīgi sēdi mašīnā, gatavojies startam. Vairākas reizes "izbraucu" trasi, katru apmalīti, atkārtoju starta procedūru, ieskaidroju sev, ka pēc pirmā līkuma būšu pirmais un varēšu nobraukt bez kļūdām. Ja tas izdodas, tad viss ir perfekti. Šodien sanāca."

Par labāko no trim kvalifikācijas braucieniem Jānis nosauc tieši pēdējo, trešo, pirms kura sanāca šī ilgā gatavošanās. "Ātrākais bija pirmais brauciens, jo bija laba saķere un trase vēl nebija laistīta. Bet pašam vislabāk patika trešais, kad izdevās perfekts starts," saka latviešu pilots. "Ātrums, ar kādu izbraucu pirmo līkumu - jau šķita, ka "nesavākšos" un trāpīšu riepās. Mašīna it kā "norāvās" un sāka slīdēt, bet izlaboju un tramplīnā apratu, ka viss kārtībā, esmu pirmais un varu turpināt braukt. Pirmais aplis ir vissvarīgākais šai trasē - ja neesi pagvis atrauties, var no konkurentiem sagaidīt kādu sitienu pa aizmuguri."

"Es ļoti vēlētos uzvarēt arī atlikušos braucienus! Konkurenti jau prasīja, cik daudz esmu trenējies šai trasē, ka esmu tik ātrs, bet man nepazīstamas trases padodas vislabāk," stāsta Jānis. "Es pat gribētu, lai nākamgad visas trases kalendārā ir jaunas, tā man būtu ļoti liela priekšrocība. Bet svētdien būs jauna diena, varbūt šodien kāds no konkurentiem biaj izkāpis ar kreiso kāju no gultas, kādam nepaveicās, bet man veicās ļoti labi. Sestdien pa trim braucieniem pieļāvu divas kļūdas, ļoti priecāšos, ja svētdien iztikšu bez kļūdām un uz pēdējo Eiropas čempionāta posmu būšu sagādājis sev Itālijas dāvanu (trīsreiz piesit pie koka)."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!