Piedāvājam ieskatu ar šobrīd "TopGear" Baltijas gada auto konkursam pieteiktajiem jaunajiem automobiļiem.
BMW M4
Karalis ir miris, lai dzīvo... karalis? Atgriezies ar jaunu paaudzi, Bavārijas superauto ir mutējis divos modeļos, sedanam un kupejai nu nesot katram savu vārdu. Vēl viena atgriešanās – sešcilindru dzinējs, tiesa, šoreiz ar turbopūti. Jaudas un griezes parametriem tas nācis tikai par labu – dzinējs, kurā izmantoti sacīkšu tehnikai raksturīgi risinājumi, attīsta 431 ZS pie 5500 apgriezienu. Vai tie tur trīcošie melnie priekšmeti ir aizmugures riepas? Gāzi grīdā!
BMW X4
Mīļā, es samazināju mūsu "X6"!... Joks, taču "X4" tik tiešām turpina bavāriešu veiksmīgi iesākto kupeju un krosoveru krustošanas programmu, apvienojot funkcionalitāti un ekspresīvu dizainu. Automobiļa tehniskais pamats ir pārņemts no bestsellera "X3". Trīslitru dīzeļdzinējs ir neticami ekonomisks, taču attīsta 258 ZS, un 5,8 sekunžu paātrinājums līdz 100 km/h ir labāks nekā daudziem karstajiem hečbekiem. Šim BMW, protams, ir pilnpiedziņa, kuras efektivitāti vēl vairāk var palielināt ierobežotas slīdes aizmugures diferenciālis.
Citroen C4 Cactus
Mēdz teikt, ka viss ģeniālais ir vienkāršs, un nedaudz futūristiskais vai varbūt retrofutūristiskais franču auto apliecina, ka tā arī ir. Ar burbuļotajiem "AirBump" sāniem, kas aiztaupa virsbūves bojājumus stāvvietu šaurībai tipiskos sadzīves incidentos, pilsētas džungļos tam nav no kā baidīties. Interesanti, ka šajā auto dažādu funkciju vadībai gandrīz nav pogu – visa kontrole īstenota divos lielos ekrānos. Zem pārsega ir 1,2 litru benzīna dzinējs vai 1,6 litru dīzelis, jauda – ar 82–110 ZS. Kaut vizuāli Cactus attāli atgādina mēnessgājēju, pilnpiedziņas tam nav. Bet vai tas ir trūkums?
Iveco Daily
Automobiļu individualizācija pašreiz ir karsta tēma vieglo auto pasaulē, taču izrādās, ka komercauto negrasās atpalikt. Kravas furgons "Daily" ir pieejams astoņos tūkstošos modifikāciju. Lielākais no furgona variantiem spēj aprīt gandrīz 20 m kravas un celt 4000 kg. Ar to vajadzētu pietikt, lai uzņemtu visu "TopGear" ceļojuma bagāžu un parautu līdzi kādu ekstra automobili. "Daily" dzinēju klāstā ir 2,3 un 3 litru dīzeļi ar jaudas diapazonu no 106 līdz 205 zirgspēkiem.
Jeep Cherokee
21. gadsimta "Cherokee" ir pavisam cits automobilis, un, kaut jaunā, modernā āriene to pietuvinājusi krosoveriem, tas joprojām ir "Jeep", kas saviem žanra brāļiem var parādīt ne tikai to, ko nozīmē moderns komforts un aprīkojums, bet arī kā lietas darāmas bezceļā. Pieejams ar divu litru dīzeli un sešcilindru benzīna dzinēju, turklāt pēdējo tagad komplektē ar deviņu pārnesumu automātisko kārbu. Vai "Grand Cherokee" nekļūs greizsirdīgs?
Kia Optima
Korejiešu markas pirmais mēģinājums spēlēt vidējo lielo sedanu klasē. Jaunais automobilis debitēja 2011. gadā, un tagad pienācis laiks tā atjaunotajai versijai. Visvienkāršāk to sazīmēt pēc mūsdienu automobiļu vaibstu neatņemamā elementa – diožu dienasgaitas lukturiem. "Kia" dizainers Pēters Šreijers kopā ar kolēģiem ir radījis pievilcīgu tēlu, kas ar eiropiešiem runā viņiem saprotamā valodā. Kā ierasts, "Kia" piedāvā plašu komforta aprīkojuma klāstu, kas, iespējams, būs pārsteigums pat zvērinātiem vācu auto faniem.
Kia Soul
Jau otrās paaudzes korejiešu kubisma pārstāvis. Atkārtotajā piegājienā stilisti ieguldījuši daudz darba, lai auto pārsteigtu ne tikai ar taisniem leņķiem un īpatnām proporcijām, bet arī rūpīgi veidotām detaļām, spēkrata tēlam kļūstot rafinētākam. "Soul" interjera kvalitāte ir spērusi gaismas gada mēroga soli, un, pateicoties stūrainajai virsbūvei un jaunajai platformai, ar ietilpību apmierināti būs visi pasažieri. Modeļa dzinēju klāstu veido 1,6 litru benzīna dzinējs un dīzelis. Pirmais ar 132 ZS ir mazliet jaudīgāks, otrā trumpis ir lielāka grieze.
Kia Sportage
Šogad "Kia" krosovers ir piedzīvojis plastiskus pilnveidojumus. Lai arī 2010. gadā pirmoreiz parādītais dizains joprojām šķiet svaigs, tagad izdarītie labojumi ir kā glazūra uz tortes. Jauna radiatora reste, jauni lukturi priekšā un aizmugurē, svaigs riteņu disku dizains – šis auto liek atskatīties, un katrs, kurš sēdējis tā salonā, novērtēs apdares kvalitāti. 2,2 litru dīzelis attīsta 184 ZS – šajā klasē tas ir viens no labākajiem rādītājiem.
Lexus NX300h
Vēl viens absolūts jaunums, kas nācis tieši no tik tikko iegrieztas konveijera lentes. Šoreiz "Lexus" dizaineri izlikušies, ka nekad nav redzējuši bēdīgi slaveno industrijas instrukciju "kā aizraujošu konceptauto padarīt par garlaicīgu ikdienas vāģi", un NX ar izteiksmīgo profilu un nikno plēsoņas muti gatavs cīnīties ne tikai par markai lojālajiem klientiem, bet arī iekarot jaunus. Hibrīdversijā "300h" spēkus ir apvienojuši 2,5 litru benzīna dzinējs un elektriskais motors, kopā dodot 200 ZS, kamēr vidējais degvielas patēriņš ir tikai 5,2 l/100 km.
Nissan Qashqai
"Qashqai" ir krosoveru pasaules simbols un apliecinājums tam, ka ar neordināru domu gājienu var paveikt ļoti daudz. Debitējis kā uz garākām kājām uzlikts hečbeks, tas turpina piedāvāt tradicionālās vērtības: modernu dizainu, paaugstinātu sēdpozīciju, no pilsētas šķēršļiem bailes nepazīstošu piekari, bagātīgu aprīkojumu, bet tagad, automobiļa otrajā paaudzē, tas viss gluži vienkārši tiem pasniegts jaunā kvalitātē. Starp citu, "Qashqai" spēkstaciju klāstā tagad ir tikai dzinēji ar turbopūti.
Nissan X-Trail
"X-Trail" sper soli uz piekšu – pagātnē palikuši raupjie apvidus automobiļa vaibsti, un to vietā nācis moderns, pilsētvidei pietuvināts veidols. Sekojot dižpārdokļa "Qashqai" otrās paaudzes pēdās, "X-Trail" izceļas ar īpašu attieksmi pret ģimenes vērtībām, ar septiņām sēdvietām apvienojot krosovera un minivena funkcionalitāti. Dīzelis ar tikai 1,6 litru tilpumu ģenerē 130 ZS un 320 Nm griezes momentu. Pieskaitiet pilnpiedziņu un labu klīrensu, un jūsu priekšā ir auto, par kuru nav iespējams nejust interesi.
Peugeot 308 SW
308. hečbeks pērn izcīnīja titulu Eiropas gada auto, un par 33 cm garākais universālis "308 SW" taču nevar būt sliktāks, vai ne!? Ne velti kompaktauto praktiskākā versija jau saņēmusi prestižo "Red Dot" balvu. Runājot par tehniskajām lietām, paaudžu maiņas ietvaros auto ir kļuvis par 140 kg vieglāks, un tas izskaidro, kāpēc auto tik sparīgi brauc ar trīscilindru benzīna turbomotoru. Nolaižot aizmugures sēdekļu atzveltnes, kravas telpas tilpums sasniedz 1660 litru – pietiks ledusskapim, palmai, sērfošanas dēļiem, kastei "Pinot Noir" un akordeonam...
Renault Master
Viens no Eiropā populārākajiem furgoniem, un tas, šķiet, īpašus paskaidrojumus neprasa. Svarīgākie "Master" jaunumi meklējami zem priekšējā pārsega: "Twin-Turbo" motori nodrošina ne tikai lielu jaudu (no 135 līdz 165 ZS), bet arī zemu degvielas patēriņu. "Master" versijā "L4", ar aizmugures piedziņu, automobilī iespējams iekraut četras eiropaletes. Pasaules kurjeri, savienojieties!
Renault Megane RS 275 Trophy
Šis modelis palīdzēja "Renault" atgūt Nirburgringas Zaļās elles ātrākā priekšpiedziņas auto titulu. Divu litru turbodzinējs attīsta par 10 ZS vairāk nekā "parastais" RS 265. Maza, bet jauka detaļa ir standarta aprīkojumā iekļautā titāna izplūdes sistēma, kas nākusi no slavenās slovēņu kompānijas "Akrapovič", kā arī pašbloķējošais diferenciālis. Speciāli šim modelim cita franču kompānija, "Michelin", radījusi specifisku riepas "Pilot Sport Cup 2" versiju. Hei, vai mēs nupat saodām dūmus?
Renault Traffic
Šis modelis visā pasaulē ir izklīdis 1,6 miljonus lielā tirāžā. Tik daudz klientu nevarētu būt pieņēmuši nejaušu lēmumu, vai ne? Jaunajam "Traffic" ir jauns dzinējs – 1,6 litru "dCi" dīzelis (jaudīgākajā versijā tam ir divas turbīnas, un kurš gan negribētu, ka viņa auto rotā varenās "Bi-Turbo" šilte?). Komersantu un vienkārši nelabojamu praktiķu rīcībā 270 kombinācijas, starp kurām sev piemērotāko kravnesību vai kravas telpas konfigurāciju atradīs ikviens.
Renault Twingo
Vēl pirms dažiem gadiem gluži neticamā "Renault" un "Mercedes-Benz" savienība ir nesusi pirmos augļus klasē, kur abiem ražotājiem ir stipras tradīcijas – "Smart ForFour" un "Twingo". Trīscilindru motoriņš, sagāzts netipiski lielā leņķī, ir uzstādīts aizmugurē zem bagāžnieka grīdas un, protams, griež aizmugures riteņus. Mazais "Renault" ar šādu komponējumu piedāvā ne tikai svaigu skatījumu uz mikroauto dizainu, bet arī met izaicinājumu mazās klases tehniskajām dogmām. Žēl vienīgi, ka "Twingo" stabilitātes sistēma nav izslēdzama. Vai varbūt tomēr?
Škoda Yeti
Praktisks, stilīgs, kantains, labs – sniega cilvēks no prieka apraudātos. Kā ierasts, "Yeti" teicami brauc pa gludu ceļu, bet tas nepadosies, ja to iesūtīsiet mežā. Dzinēju klāsts, dažādas ātrumkārbas un pilnpiedziņa ļauj krosoveru piemērot dzīvei jekburā areālā, un čehu humorpilno attieksmi pret labu praktiskumu apliecina ne vien salona transformācija, bet arī tāda detaļa kā, piemēram, cimdu nodalījumā atrodamais kabatas lukturis. Ir padomāts par katru situāciju. Plus – dizaina modernizācija "Yeti" padarījusi līdzīgāku citiem "Škoda" modeļiem.