Aizvadītajā sestdienā, 11. oktobrī, notika "Latvijas Gada auto testa diena Molā". 20 no 24 automobiļiem, kuri pašlaik pieteikti cīņai par "Latvijas Gada auto 2015" titulu, šoreiz tika nodoti nevis žūrijas, bet jebkura autovadītāja izmēģināšanai. Un šādu iespēju izmantoja daudzi. Dīleru reģistrācijas lapās bija aizpildītas jau ap dienas vidu, un testa braucieni beidzās tikai vakara krēslā.
"Ļoti labs pasākums, vajadzētu turpināt šo tradīciju arī 2015. gadā. Diena pagāja ļoti ātri, jo gan "Mazda3", gan abi "Ford" komerctransporta modeli bija ļoti pieprasīti," iespaidos dalās Jana Garanča, "Inchcape Motors Latvia" tirgvedības pārvaldniece. "Izmēģinājuma braucienu grafiks bija aizpildīts jau dienas sākumā, un nebija neviena cilvēka, kurš neatnāca uz testu pat pēc vairākām stundām. Tas liecina par patiesu interesi."
Tāpat savu vērtējumu par pasākuma sniedza arī Zigurds Liepa, "Opel Blitz" pārdošanas vadītājs: "Lieliski! Nepārtraukta kustība un sarunas. Jāsaka – mazliet pat par traku. Šādas intereses apmierināšanai nākamreiz jāplāno lielāku auto un konsultantu skaitu, citādi pat kafijas pauzei laika neatliek."
Testa braucienos piedalījās vairāki simti autovadītāju, kuri pēc brauciena kā dāvanu saņēma žurnālu - katalogu "Latvijas Gada auto". Tomēr interesantu pie "Mola" sestdienā bija daudz vairāk. Tiem, kas nepiedalījās testa braucienos vai arī gaidīja savu kārtu, tika piedāvātas divas izglītojošas izklaides. Pirmā no tām notika mazā divvietīgā "Daihatsu" kabrioletiņā, kur pareizas stūrēšanas paņēmienus demonstrēja autosporta meistars Ivars Caune.
Seminārus komentē Atis Jansons, "Latvijas Gada auto" žūrijas priekšsēdētājs: "Skaidrs – ļaudis ir gluži kā izslāpuši pēc objektīvas informācijas, kuru diemžēl pietiekamā apjomā nespēj sniegt mediji. Tehnikas jomā ir skeptiķi, kuri ne sevišķi uzticas tirgotāju sacītajam. Tādēļ meklē un kāri klausās Cauni, Zvirbuli, Mežuli, mani un citus žūrijas biedrus, kuriem nu nemaz nevajag, lai jūs nopirktu, piemēram, tieši "Opel".
"Drošas braukšanas lietās stāvoklis līdzīgs. Lasāmvielas latviešu valodā praktiski nav. Policijas un CSDD tiražētie ātruma izvēles un disciplīnas kanoni nepārliecina. Kvalifikācijas celšanas skolas pārāk tālas un dārgas. Bet padoms vajadzīgs. Un te tas ir iegūstams," norāda Jansons.
Otra izglītojošā izklaide bija slaloma trasītē – objektīvs katra dalībnieka iemaņu salīdzinājums ar citiem. Veiklības brauciens, kurš veidots no ikdienā sastopamiem elementiem – līkločiem, stāvvietas un kases automāta imitācijas. "Kāpēc man te paiet divas minūtes, bet šis, lūk, paspēj 57 sekundēs?" "Mēģinām vēlreiz?" Šie jautājumi izskanēja bieži. Tādēļ eksperimenti un mēģinājumi uzlabot savus rezultātus turpinājās vēl pēc auto testu laika beigām un noslēdzās ar secinājumu – tā pavingrot vajadzētu biežāk! Ātrākais veiklības sacensību braucējs balvā saņēma "Mazda6" uz nedēļas nogali.
"Pasākums lieliski iekļāvās sestdienas lielveikala atmosfērā. Īsti, katram pieejami auto svētki, kādus mums nākotnē vajadzētu vairāk. Un vēlams vēl bagātīgākus, ar lielāku auto skaitu, reālu to pieejamību visiem, kas vēlas," komentē Ingus Rūtiņš, Auto asociācijas viceprezidents.
Secinājums vienprātīgs – līdzīgiem "tautas auto svētkiem" jābūt arī nākamā gada pasākumu programmā. Bet šī gada konkurss turpināsies divās žūrijas testu dienās novembra sākumā Ādažos ar bāzes vietu viesnīcā "Port Hotel" un noslēgsies ar balsojumu un apbalvošanas ceremoniju viesnīcā "Avalon Hotel" 6. decembrī, kurā noteiks "Latvijas Gada auto 2015" titula un papildnomināciju ieguvējus. "Latvijas Gada auto 2015" ceremoniju tiks raidīta televīzijas un interneta tiešraidē.
Jaunus pretendentus vēl var pieteikt līdz 6. novembrim, taču to var izdarīt ar visjaunākajiem modeļiem, kuru pirmreizējā reģistrācija CSDD nav vecāka par gadu. Piemēram, divi jauni pretendenti tika pieteikti vēl aizvadītajā piektdienā – tieši no globālas debijas Parīzes autosalonā šurp dodas "Volkswagen Passat" un "Audi A6".