"Kad laiks kļūst aukstāks, riepu gumija paliek cietāka. Tāpēc -10°C, lai arī spoži spīd saule un ceļa virsma ir sausa, vasaras riepas kļūs pārāk cietas un vairs nespēs nodrošināt drošu braukšanu," skaidro Ernests Čejausks, "Goodyear" produktu speciālists Baltijas un Ziemeļu valstīs.
Tāpēc ir ieteicams jau laicīgi sagatavoties nejaukajiem klimata apstākļiem, lai izvairītos no iespējamiem riskiem un jebkuros apstākļos justos droši uz ceļa. Čejausks iesaka automašīnām uzlikt ziemas riepas, kad gaisa temperatūra pazeminās zem + 7°C, nevis gaidīt pirmo sniegu.
Ziemas riepas nebūtu jālieto ilgāk par pieciem gadiem, bet tikai speciālisti var precīzi noteikt jūsu riepu stāvokli. Autovadītājiem kuri strauji bremzē, veic asus pagriezienus un brauc pa neasfaltētiem vai grants ceļiem, ziemas riepas būtu jāmaina vismaz reizi trijos līdz četros gados.
Protektora dziļuma izmērīšana ir populārākais veids, kā pārbaudīt riepu stāvokli pirms ziemas sezonas. Ziemas riepu protektora dziļumam jābūt vismaz četri līdz astoņi milimetri. Tomēr speciālists brīdina, ka pat ar pietiekoši dziļu protektoru, riepu gumija ilgtermiņā sāk zaudēt savas īpašības.
Visbiežākā un visbīstamākā autovadītāju kļūda ir nepareiza spiediena uzturēšana riepās. Parasti tas ir pārāk mazs. Tas ir galvenais faktors, kas vienlaikus saīsina riepu kalpošanas ilgumu un palielina degvielas patēriņu, atzīmē Čejausks. Viņš iesaka pēc iespējas biežāk pārbaudīt riepu gaisa spiedienu, vēlams, katru reizi, kad veicat degvielas uzpildi, jo mainīgā gaisa temperatūra rada izmaiņas automašīnas riepu spiedienā.
"Katram autovadītājam ir savi braukšanas ieradumi, viņi pārvietojas pa dažādiem ceļiem un dzīvo dažādās vietās. Nav brīnums, ka tas viss ietekmē arī automašīnu riepas. Daži vadītāji tās nemaina vispār un brauc ar ziemas riepām visu gadu. Šīs riepas nodilst īpaši ātri, pat ja ar neapbruņotu aci tās vēl izskatās pietiekoši labas," saka Čejausks.
Vēl viens slikts autovadītāju ieradums ir nepareiza riepu uzglabāšana. Saskaņā ar profesionāļa padomu, ja riepas vasarā tiek uzglabātas mitrā vietā vai tiešā saules gaismā, ziemas riepas zaudē svarīgas drošību nodrošinošas īpašības; samazinās saķere ar ceļu, palielinās apstāšanās laiks, un tiek traucēta automašīnas vadāmība.