Foto: DELFI

Piektdien, 28. novembrī, "Ford" auto markas oficiālā dīlera "Inchcape Motors" salonā Rīgā svinīgi tika prezentēts jaunās paaudzes "Mondeo" modelis. Jaunais "Ford Mondeo", kas būs pieejams sedana, liftbeka un universāļa versijā, Latvijā maksās no 22 280 eiro (ieskaitot PVN).

Jaunā "Ford Mondeo" klāsta piedāvājumā sākumā būs "Trend" un "Titanium" modeļi, kā arī pirmais "Mondeo" hibrīds. "Ambiente" un "Business Edition" modeļi, kā arī papildu benzīna dzinēji, dīzeļdzinēji un visu riteņu piedziņa būs pieejami no nākamā gada sākuma.

Jaunā "Ford Mondeo" dzinēju klāstā ietilpst 1,5 litru un 2,0 litru "EcoBoost" dzinējs, savukārt 1,0 litra "EcoBoost" benzīna dzinējs, kas šogad jau trešo reizi pēc kārtas ieguva titulu "Starptautiskais gada dzinējs", būs pieejams no 2015. gada sākuma. "ECOnetic" modelis būs pieejams ar 1,6 litru dīzeļdzinēju, kura CO2 izmešu daudzums būs tikai 94 g/km. Tāpat būs pieejams arī 2,0 litru TDCi dīzeļdzinējs.

Četrdurvju "Mondeo" hibrīdmodelis būs pieejams ar 2,0 litru benzīna dzinēju un elektromotoru, kā arī 1,4 kWh litija jonu akumulatoru lielākai degvielas ekonomijai un mazākam CO2 izmešu daudzumam. "Mondeo" hibrīdmodelis ir pirmais Eiropā ražotais "Ford" transportlīdzeklis ar hibrīdpiedziņu, kura CO2 izmešu daudzums ir tikai 99 g/km.
Jaunajā "Mondeo" pirmo reizi Eiropā tiek izmantota "Ford" adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma ar LED lukturiem, kuru spīdēšanas leņķis un intensitāte pielāgojas braukšanas videi.

Jaunajā "Mondeo" pirmo reizi Eiropā tiek izmantota "Ford" adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma ar LED lukturiem, kuru spīdēšanas leņķis un intensitāte pielāgojas braukšanas videi.
"Mondeo" būs aprīkots ar uzlabotu aktīvo parkošanās palīgsistēmu ar perpendikulārās parkošanās sistēmu, kas uztver atbilstoša izmēra stāvvietas paralēli brauktuves malai un var iestūrēt automobili stāvvietās gan paralēli brauktuves malai, gan blakus citiem automobiļiem. Šī progresīvā sistēma palīdz arī izbraukt no stāvvietām, savukārt palīgsistēma automobiļa novietošanai paralēli brauktuves malai, uztverot šķēršļus automobiļa sānos, priekšā un aizmugurē, izdod skaņas signālus un vizuālus brīdinājumus.

Autovadītāja palīgsistēmu klāstā ietilpst arī "Ford" aktīvā pilsētas bremzēšanas palīgsistēma, kas ļauj izvairīties no sadursmēm, bīstamās situācijās palielinot spiedienu bremžu sistēmā un nepieciešamības gadījumā automātiski aktivizējot bremzes, braucot ar ātrumu līdz 40 km/h. Tāpat ir pieejama arī joslas saglabāšanas sistēma, kas nepieciešamības gadījumā izmanto stūres griezes momentu, lai ievirzītu transportlīdzekli atpakaļ braukšanas joslā.

Jaunajā "Mondeo" Eiropā debitēs nozarē pirmās piepūšamās drošības jostas aizmugurējos sēdekļos. Ja notiek avārija, jostas nekavējoties izplešas, sadalot trieciena spēku piecreiz lielākā laukumā nekā parastās drošības jostas.

Autovadītāju komfortu un ērtības uzlabos arī tāds aprīkojums kā klasē pirmais elektriski regulējamais stūres statnis ar atmiņas iestatījumiem, konturēti sēdekļi ar "Active Motion" masāžas funkciju, brīvroku bagāžas nodalījuma durvju sistēma un apsildāma stūre.

"Ford" savienojamības sistēma "Sync 2" ar uzlabotu balss vadību un krāsainu astoņu collu skārienekrānu ļaus pārvaldīt tālruni, informācijas un izklaides sistēmu, klimata kontroli un navigācijas sistēmu ar vienkāršām balss komandām. Autovadītājiem par būs iespēja apskatīt tuvāko restorānu sarakstu, vienkārši pasakot: "Esmu izsalcis."

Savukārt klasē pirmā "MyKey" sistēma ļaus "Mondeo" īpašniekiem ieprogrammēt atslēgu – parasti gados jaunākiem braucējiem. Tagad "MyKey" var noraidīt ienākošos zvanus, ierobežot braukšanas ātrumu, liegt autovadītāja palīgsistēmu un drošības aprīkojuma deaktivizāciju, iestatīt audiosistēmas maksimālā skaļuma ierobežojumu vai vispār aizliegt audiosistēmas izmantošanu, ja pasažieri neizmanto drošības jostas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!