RMW Mercedes 280SE
Foto: Publicitātes foto

Latvijas auto restaurācijas darbnīcā "Riga Master Workshop" (RMW) nule noslēgusies 1967. gadā ražota sarkana divdurvju "Mercedes-Benz 250SE Coupe" atjaunošana, pastāstīja RMW īpašnieks Māris Bebris.

RMW šo visai reto "Mercedes-Benz" iegādājās ASV, un gada laikā veikta pilnīga auto restaurācija. Darbnīcā mašīna nonāca daļēji izjauktā stāvoklī, taču komplektācija gandrīz pilnībā atbilda attiecīgā modeļa perioda specifikācijai.

"Auto virsbūve bija relatīvi labā stāvoklī, taču motoram un transmisijai bija nepieciešams kapitālais remonts," atzina Bebris.

Pēc virsbūves datu plāksnītes restauratori secināja, ka auto sākotnēji piegādāts ASV tirgum, tostarp jau "Mercedes-Benz" rūpnīcā uzstādīts šīs valsts frekvencēs strādājošs "Becker" radio.

Lai mašīna atgūtu iespējami autentisku izskatu, daļa restaurējamo detaļu, piemēram, konkrētajam modelim atbilstošs motors un pārnesumkārba tika iegādātas interneta izsolē.

Kupeja "Mercedes-Benz 250SE", kurā izmantota šasija W111, ražota no 1965. līdz 1967. gadam. To salīdzinoši ātri nomainīja jaudīgāki auto, piemēram, "Mercedes-Benz 280SE" un ar 3,5 litru V8 motoru aprīkotais "280SE 3.5".

Auto aprīkots ar modernu inžektormotoru M129, tas ļauj sasniegt līdz 190 km/h lielu ātrumu un paātrinājumu līdz 100 km/h 11,8 sekundēs.

Kopumā dizainera Pola Brakū (Paul Bracq) veidotos auto raksturo akurāts, moderns virsbūves dizains, vertikāli novietoti galvenie lukturi, būtiski palielināts stiklotais laukums, izskatīgas radiatora dekoratīvās restes. Šodien šie modeļi tiek uzskatīti par vieniem no labākajiem 60. gadu un 70. gadu sākuma dizainparaugiem.

Pirmo reizi autobūves vēsturē virsbūvē pasažieru drošībai apzināti projektētas deformācijas zonas, kas izkliedē enerģiju sadursmes gadījumā, bija paredzētas arī drošības jostas. Savukārt priekšējiem riteņiem pievienotas progresīvākas disku bremzes. Standartaprīkojumā bija ietverts arī radio un elektriskie logi.

Pavisam klajā laistas 5 259 "Mercedes-Benz 250SE" kupejas un vēl nepilns simts šā modeļa kabrioletu. Tādējādi šis ir salīdzinoši rets auto, tomēr bieži vien tas "oldtaimeru" tirgū netiek pienācīgi novērtēts, jo kolekcionāri lielāku interesi izrāda par jaudīgākiem šā laika modeļiem, stāsta Bebris.

Darbnīca savā īpašumā esošo skaisti sarkano auto plāno izmantot reprezentācijas pasākumos vai arī pārdot kādam gādīgam kolekcionāram. Tā vērtība pēc restaurācijas ir apmēram 90 000 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!