"Mums gandrīz nekad nebūs ideāla situācija, kad ceļš būs tikko notīrīts un redzamība lieliska. Mūsu klimatā viss var mainīties dažās minūtēs, tādēļ nevar gaidīt, ka atbildīgie dienesti saspēs uz visu laicīgi reaģēt," norāda Priednieks.
"Katram būtu sev jāuzdod vienkāršu jautājumu: "Vai es tiešām tikšu galā kritiskā situācijā, vai māku pareizi stūrēt, vai esmu kādreiz ar visu spēku triecis bremzes "grīdā", vai man pietiks laika reaģēt un saprast, uz kuru pusi braukt?" skaidro drošas braukšanas eksperts.
Priednieks atgādina, ka reaģēšanai un bremzēšanai vajadzīgs laiks. "Braucot ar 90 km/h uz apledojuša ceļa automašīnas bremzēšanas ceļš var būt vairāk nekā 100 metru," brīdina eksperts.
Pazīmes, kas liecina par paaugstinātu bīstamību:
- Auto drošības sistēmu ziņojumi – tikko iemirgojas kāda brīdinājuma lampiņa, jābrauc uzmanīgāk
- Stūrēt kļūst ļoti viegli, stūre kustas gandrīz bez pretestības, jo zūd riteņu saķere ar ceļu
- Riteņu buksēšana gan palielinot ātrumu, gan bremzējot
- Gaisa temperatūra ap 0 grādiem, kad uz ceļa seguma veidojas t.s. melnais ledus, ko vizuāli grūti pamanīt.
Vadītāja reakcija potenciālās riska situācijās:
- Novērojot kādu no minētajām pazīmēm, tūlīt jāsamazina ātrums un jāpalielina distance līdz priekšējam auto, lai nepieciešamības gadījumā jums būtu vairāk laika reaģēt uz saslīdēšanu vai citu kritisku situāciju
- Ja tuvumā nav citu braucēju un gājēju, vēlams uzmanīgi izmēģināt bremzēšanu un novērtēt automobiļa reakciju
- Lai izvairītos no saslīdēšanas, auto jāvada ar slaidām un plūdenām kustībām, bez asas stūrēšanas un bremzēšanas
- Ja saslīdēšana ir notikusi, jādarbojas ātri un precīzi, stūrējot tik cik nepieciešams konkrētajā situācijā
- Ja, braucot garām negadījuma vietai, grasāties palīdzēt tajā cietušajiem, vispirms izlieciet uz ceļa brīdinājuma zīmes, lai izvairītos no jauniem negadījumiem. Īpaši svarīgi tas ir diennakts tumšajā laikā.