Kompānija "Jaguar Land Rover" prezentējusi sistēmas "Bike Sense" prototipu, kas atpazīst automobilim tuvojošos velosipēdistu un ar skaņu, gaismu un vibrāciju signalizē autovadītājam.
"Bike Sense" sistēma seko velosipēdistu manevriem autovadītāja redzei t.s. aklajās zonās un brīdina automobiļa vadītāju piecus metrus pirms velosipēdista pietuvošanās spēkratam. Tiklīdz velosipēdists pietuvojas "Jaguar" vai "Land Rover" automobilim, elektronika informē vadītāju ar skaņas signālu (skan kā velosipēda zvaniņš) un aktivizē sēdekļa vibrāciju tajā pusē, no kuras tuvojas velosipēdists.
Papildus brīdinājums par potenciālajām briesmām tiek padots ar vibrāciju uz akseleratora pedāli. Savukārt autovadītājam vai pasažierim vēloties izkāpt no auto, ja tuvojas velosipēdists un tam draud sadursme ar tikko pavērtām durvīm, sistēma ar gaismas diodi, skaņas signālu un vibrējošu durvju rokturi informēs izkāpt gribētāju par tuvojošos velosipēdistu.
Vēl "Jaguar Land Rover" savus spēkratus vēlas aprīkot ar speciālu izgaismojamu priekšējā virsbūves statņa un durvju apdares materiālu, kas ar krāsu maiņas intensitāti informēs autovadītāju par velosipēdista attālumu no spēkrata.
Iepriekš tamlīdzīgu sistēmu prezentēja "Volvo", tomēr atšķirībā no britu autoražotāja piedāvājuma tā nebija spējīga darboties autonomi, bet gan ar viedierīču aplikācijas palīdzību. Tomēr "Volvo" sistēma ir spējīga par potenciālu sadursmi brīdināt ne tikai autovadītāju, bet arī velosipēdistu.
"Bike Sense" izstrādātāji uzskata, ka šī sistēma ļaus samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu, kuros iesaistīts velosipēdists. Saskaņā ar statistiku Lielbritānijā vien 2014. gadā notika 19 tūkstoš tamlīdzīgu avāriju ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.