Aizvadītajā nedēļas nogalē Iževskas autorūpnīca uzsākusi "AvtoVAZ" jaunākā modeļa "Lada Vesta" pilota sērijas montāžu. Rūpnīcā tika izgatavota pirmā virsbūve ar sērijveida ražošanā plānotajām tehnoloģijām. Tomēr tirdzniecībai paredzēto "Lada Vesta" ražošanu uzsāks 25. septembrī, bet pārdošanā tas nonāks tikai no 2016. gada.
"Lada Vesta" montāža norīkota uz jaunās ražošanas līnijas, kas iekārtota atbilstoši "Renault-Nissan" alianses standartiem. Virsbūvju metināšana notiek turpat, kur "Nissan Sentra" sedanam. Gaidāms, ka sākotnēji "Lada Vesta" būs pieejama tikai kādā no trim piedāvātajiem virsbūves toņiem, tomēr vēlāk gammu papildinās līdz 18 krāsu toņiem.
Sērijveida "Lada Vesta" tiks komplektēta ar 1,6 litru benzīna motoru, kas atkarībā no versijas attīsta 87, 106 vai 114 zirgspēku jaudu. Spēka agregāts tiks sajūgts vai nu ar piecpakāpju manuālo, vai robotizēto pārnesumkārbu. Modelim būs trīs pieejami komplektācijas līmeņi, kas jau bāzes izpildījumā iegūs bremžu pretbloķēšanas sistēmu ABS un braukšanas elektroniskās stabilizācijas sistēmu.
Jau šobrīd "AvtoVAZ" vadītājs Bo Andersons atzinis, ka "Lada Vesta" tomēr būs dārgāka nekā iepriekš ziņots. "Vēl pirms sešiem mēnešiem es atbildētu, ka "Vesta" maksās 400 tūkstošus rubļu (5 359 eiro), bet "XRay" – 500 tūkstošus (6 699 eiro). Tomēr tagad esmu daudz piesardzīgāks ar atbildi," intervijā tālrādes kanālam "Rossija 24" atklājis Krievijas lielākā autoražotāja vadītājs.
"Es nezinu, kas notiks ar rubļa kursu gada beigās. Tomēr svarīgākais ir tas, ka mēs cenšamies piedāvāt cenu, kas būtu pievilcīga segmenta pirmā trijnieka potenciālajam pircējam. Paziņot, ka "Lada Vesta" maksās mazāk nekā 400 tūkstoš rubļu, būtu vienkārši bezatbildīgi, tomēr automobiļa aprīkojuma un kvalitātes ziņā mums būs vislabākā cena savā klasē Krievijā. Ja rubļa kurss paliks līdzšinējā līmenī vai arī būs nedaudz augstāks, tad cenas ziņā automobilis būs tautai pieejams," mierina Andersons.