Kompānija "Apple" plāno savu pirmo automobili prezentēt līdz 2020. gadam. Tehnoloģiju giganta vadība steidzina uzņēmuma darbiniekus, kuri nodarbojas ar šo projektu, vēsta aģentūra "Bloomberg" ar atsauci uz "kompetentu avotu" kompānijā.
Par to, ka "Apple" darbojas pie elektromobiļa izstrādes, kļuva zināms šī mēneša vidū. Amerikāņu izdevumi ar atsauci uz avotiem uzņēmumā un industrijā ziņoja, ka projektu sauc "Titan". Iespējams, ka tirdzniecībai gatavais automobilis iegūs "iCar" nosaukumu.
17. februārī tieslietu informācijas aģentūra "Law360" paziņoja, ka Masačūsetsas štata federālā tiesa izskata lietu par kompānijas "Apple" mēģinājumiem vervēt speciālistus no bateriju uzņēmuma "A123 Systems", kas savulaik piegādājis akumulatorus "Fisker Karma" elektromobiļu izstrādātājam. Industrijas speciālisti apgalvo, ka šādas "Apple" aktivitātes liecina, ka uzņēmums strādā pie sava elektromobiļa.
"Apple" elektromobiļa izstrāde notiek vismaz no 2014. gada jūnija. Tieši tad, pēc "Law360" informācijas, kas iegūta no tiesvedības materiāliem, "Apple" sāka pārvilināt "A123 Systems" darbiniekus.
Šobrīd ir zināms par pieciem bijušajiem "A123 Systems" darbiniekiem, kuriem saskaņā ar darba līgumu nebija tiesības nodot tehnoloģijas citiem uzņēmumiem. "A123 Systems", kura no ASV valdības ieguva 249 miljonus dolāru (219 miljonus eiro) akumulatoru tehnoloģiju izstrādei, tika atzīta par bankrotējušu vēl 2012. gadā. Neskatoties uz to, arī bijušajiem darbiniekiem bija spēkā liegums nodot informāciju trešajām personām.
Savukārt aģentūra "Reuters" ziņo, ka "Apple" pārvilinājis akumulatoru tehnoloģiju speciālistus ne tikai no "A123 Systems". No uzņēmumiem, kuros amerikāņu tehnoloģiju gigants veicis "agresīvus pārvilināšanas mēģinājumus", tiek minēti arī "Samsung", "Panasonic", LG un "Toshiba".
Sportisko elektromobiļu ražotāja "Tesla Motors" dibinātājs Elons Masks paziņojis, ka arī viņa vadošajiem inženieriem "Apple" piedāvājis par 60 procentiem lielāku darba algu un vienreizēju prēmiju 250 tūkstoš dolāru (219 559 eiro) apmērā pēc darba līguma parakstīšanas.
Pagaidām vienīgais oficiālais "Apple" izstrādājums, kas paredzēts automobiļiem, ir multimediju sistēma "CarPlay". Šo operētājsistēmu, tāpat kā konkurējošā "Google" izstrādāto analoģisko "Android Auto", savos sērijveida spēkratos no šī gada piedāvās vairums lielāko autoražotāju.
Viens no lielākajiem "Apple" konkurentiem "Google" automobiļu izstrādē investē jau no 2010. gada un pērnā gada pavasarī prezentēja savu pirmo bezpilota elektromobiļa prototipu. "Google" plāno izmēģinājumiem Kalifornijā izgatavot aptuveni 100 šādu elektromobiļu.
Savukārt amerikāņu koncerna "General Motors" bijušais valdes priekšsēdētājs Dens Akersons šo visu jezgu aģentūrai "Bloomberg" komentē ar skepsi. "Mēs ņemam tēraudu un pārvēršam to automobilī. "Apple" nav sajēgas, kur viņi vispār lien! Daudzi cilvēki, kuri vispār nav strādājuši auto industrijā, to nesaprot un nereti to novērtē par zemu." Tā vietā Akersons aicina "Apple" palikt par informāciju tehnoloģiju piegādātāju auto industrijai.