Vidējais latvietis zina – garākiem pārbraucieniem ar automobili ekonomiskāks būs tāds, kas aprīkots vai nu ar dīzeļmotoru, vai benzīna dzinēju ar gāzes sistēmu. Bet kā ar dabasgāzi? Spānijas autoražotājs "SEAT" ar universāļa "Leon ST" versiju "TGI" mērojusi 615 kilometru attālumu no Barselonas līdz Madridei, degvielā (dabasgāzē) iztērējot vien 20 eiro.
"SEAT" apgalvo, ka ar dabasgāzi darbināms automobilis ekspluatācijā uz vienu kilometru ir par 50% lētāks nekā tāds pats spēkrats ar benzīna motoru vai par 30% lētāks nekā ar dīzeļdzinēju.
Tāpat ar dabasgāzi darbināms spēka agregāts izplūdē ir ekoloģiski tīrāks nekā iepriekšminētie. "SEAT Leon ST TGI" 1,4 litru četrcilidnru turbomotora CO2 izmeši dabasgāzes gadījumā ir vidēji 94 g/km, kas ir salīdzināms ar viena litra trīscilindru benzīna motora ekoloģisko līmeni.
Ja gadījumā tuvumā nav dabasgāzes uzpildes stacijas (piemēram, Latvijā tādas ir vien divas vai arī vairs tikai viena), tad "SEAT Leon ST TGI" automātiski pārslēdzas uz benzīna tvertni un ļauj turpināt braucienu ar tradicionālāku degvielu.
Spānijā kilograms saspiestās dabasgāzes maksā mazāk par vienu eiro. Kilograms dabasgāzes energoefektivitātes ziņā ir ekvivalents pusotram litram benzīna vai 1,3 litriem dīzeļdegvielas.