Daži 65 gadu vecumā dodas pensijā, bet šim tas ir tikai sākums! "Bulli" tikai brauc un brauc... Pirmā "Volkswagen Transporter" ražošana tika uzsākta pirms 65 gadiem. Pirmajos gados tas tika būvēts Volfsburgā, bet no 1956. gada – Hannoverē. Šis datums iezīmē arī unikālā automobiļa mīlasstāsta sākumu. Jo šodien visa modeļu sērija ir ieguvusi kulta statusu. Gan hipiji, gan tirgotāji – ar T sērijas automobiļiem pārvietojas daudzi.
Viss sākas 1947. gadā ar skici: nīderlandiešu automobiļu importētājs Bens Pons "Volkswagen" (VW) ražotnē ierauga automobili ar platformu un, izmantojot to kā pamatideju, uz piezīmju papīra uzskicē "Transporter" līnijas ar "Beetle" modeļa iezīmēm.
Pēc diviem gadiem VW ražotnes vadītājs Heinrihs Nordhofs prezentē četrus prototipus: divus minivenus, "Kombi" un mikroautobusu. Viens no tiem nonāk pie smaržu ražotāja "4711" Ķelnē. Nordhofs apsola, ka "Transporter" kļūs tikpat nepārspējams un izturīgs kā "Beetle": "Šiem transportlīdzekļiem nederēs bērnu cimdi, ar tiem drīzāk jāapietas skarbi un pārgalvīgi."
Dizaineri izmanto "Beetle" dzinēju un asis. Centrālā cauruļveida karkasa vietā mikroautobusam ir vienota virsbūve, kas uzstādīta uz rāmja ar šķērssijām. Dzinēja darba tilpums ir 1131 cm3, un tā jauda pie 3300 apgriezieniem minūtē ir 24 ZS. Mikroautobusā iespējams pārvadāt astoņus cilvēkus. Divas aizmugurējās sēdekļu rindas iespējams izņemt ar dažām roku kustībām, lai atbrīvotu telpu līdz aptuveni 750 kg smagai kravai.
"Attiecīgi šāda veida komerciālo piegādes transportlīdzekli iespējams izmantot visās uzņēmējdarbības jomās, ātrajām piegādēm un kravas pārvadājumiem, piemēram, kā mikroautobusu, specializēto transportlīdzekli, pasta transportlīdzekli, ambulances automobili vai mobilo staciju," lepojās VW tehniskās izstrādes nodaļas vadītājs Alfreds Hesners.
1950. gada beigās modelim "Transporter" ir radīta jau 8001. vienība. Pieprasījums ir milzīgs, jo īpaši tāpēc, ka tā cena ir īpaši pievilcīga tirgotājiem un izplatītājiem – no 5850 Vācijas markām. Unikālais transportlīdzeklis ātri vien kļūst arī par eksporta preci. VW mikroautobusi bez problēmām pārvadā visu un jebko: bruģakmeni un būvgružus, javu un ķieģeļus, smalkmaizītes un bišu vasku, cigārus un avīzes – visu, kas nepieciešams "ekonomiskajam brīnumam" Vācijai.
VW mikroautobuss ar treilera tipa virsbūvi parādās 1951. gadā autoizstādē Berlīnē. Piegādes automobilis ar dzinēju aizmugurē piedāvā daudzsološas citādas ceļošanas iespējas. Pirmo reizi tas pārbrauc pāri Alpiem un atgriežas. Pēc tam tas dodas uz Indiju, kad hipiji paši atklāj "Bulli".
Četrus gadus pēc ražošanas uzsākšanas no montāžas līnijas nobrauc 100 000. "VW Transporter" automobilis. Tagad transportlīdzeklim ir 30 dažādi modeļi. Volfsburgā katru dienu tiek izgatavoti 80 transportlīdzekļi. Vairāk izgatavot nav iespējams, jo pārējo ražošanas daļu aizņem "Beetle". Kļūst skaidrs, ka "Transporter" nepieciešama atsevišķa ražotne.
Celtniecības darbi tiek uzsākti 1955. gada marta sākumā Hannoverē-Štokenē, un ražotne no pašiem pamatiem tiek uzcelta gada laikā. Pirmie Štokenē ražotie "Transporter" modeļi no montāžas līnijas nobrauc 1956. gada martā. Tas vienlaikus iezīmē arī "ekonomisko brīnumu gadu" nākotnes simbola aizsākumu. Šobrīd visā pasaulē ir saražoti 11 miljoni T sērijas transportlīdzekļu piecās dažādās paaudzēs.
Jaunās paaudzes modeļa "T6" ražošana tiks uzsākta šogad. Līdz ar T sēriju Hannoverē-Štokenē tiek ražots arī "Amarok" pikaps un "Porsche Panamera" virsbūve, bet Limmerē – veiksmīgais atpūtas automobilis "California". "Volkswagen Commercial Vehicles" Hannoveres biznesa centrā šobrīd strādā aptuveni 12 200 cilvēku.
Poznaņas ražotnē Polijā (5700 darbinieku) tiek ražots "Transporter" un "Caddy", savukārt vēl vienā Polijas pilsētā Vžesņā tiek būvēta vēl viena "Crafter" ražotne. "Volkswagen Commercial Vehicles" kopumā nodarbina aptuveni 19 500 cilvēku.