Cik viegli vai grūti "nokaut" automobiļa motoru, ieplūdes kolektorā lejot ūdeni? LTV raidījums "Zebra" vēlējās to noskaidrot, tādēļ eksperimentam sarūpēja vecu "Opel Omega" ar 2,5 litru dīzeļmotoru un tajā gāza iekšā ūdeni.
Ar šo eksperimentu tiek imitēts hidrotrieciens. Hidrotrieciens ir negadījums, kas notiek, automašīnai iebraucot peļķē vai atrodoties kustībā pa applūdušu brauktuvi, kā rezultātā ūdens iekļūst motora telpā un rada bojājumus motoram un citiem elektriskajiem mezgliem vai agregātiem. Vislielākais kaitējums rodas, ja ūdens samērā lielā daudzumā nonāk pašā motorā.
Šādu bojājumu novēršanai nereti nepieciešams kapitālais remonts, kad daļēji vai pilnībā jāmaina, piemēram, motora bloks ar virzuļiem un klaņiem, kā arī elektrosistēma. Remonts var izmaksāt no pāris līdz vairākiem tūkstošiem eiro. Vecākiem auto remonts neatmaksājas, tāpēc bojātais motors jāaizstāj ar citu lietotu, bet vēl strādājošu.
Sākotnēji "Zebra" eksperimentā ūdens tika liets pa ieplūdes kolektoru, tomēr "Opel" izrādījās visai dzīvīgs, ļaujot motoru iedarbināt atkal un atkal. Pēc tam ūdens tika liets turbīnā, bet arī šim "uzbrukumam" vecais "opelītis" turējās pretī. Beigās viens no servisa darbiniekiem gaisa ieplūdes traktu iebāza traukā ar ūdeni, un tad motors aptuveni divus litrus ūdens motorā ierāva acumirklī. Tad gan "Opel Omega" motoram pienāca gals.
Nākamajā raidījumā "Zebra" demonstrēs, kā šādi "nokauts" motors izskatās no iekšpuses.
Jāatzīmē, ka "Opel Omega" izmanto BMW izstrādāto 2,5 litru sešcilindru dīzeļmotoru, tikai versijā ar mazāku jaudu nekā bavāriešu spēkratos.