Noslēdzot sadarbībā ar autoskolas DBS veidoto publikāciju sēriju par motobraucēju drošību un apdraudējumiem, pievēršamies īpaši nozīmīgam aspektam – motociklistu sadzīvošanai un mijiedarbībai ar citiem satiksmes dalībniekiem.
Vislielāko bīstamību motociklistiem rada citi satiksmes dalībnieki – visbiežāk tie ir autovadītāji, kas nav laikus pamanījuši motocikla klātbūtni.
Ne velti viens no drošas braukšanas priekšnoteikumiem ir spēja analizēt un paredzēt citu braucēju rīcību. Tas ir principiāli svarīgi vienmēr, taču jo īpaši sezonas sākumā, kad ikvienam motociklistam jārēķinās ar apstākli, ka autovadītāji (un arī gājēji) pēdējos mēnešos ir atraduši no divriteņu braucamrīku klātbūtnes transporta plūsmā un, plānojot savus manevrus, var neņemt vērā to tehniskās un dinamiskās īpatnības.
Iespēja, ka autovadītājs nepaskatīsies divreiz un neredzēs motociklu, šajā laikā ir salīdzinoši lielāka. Tādēļ visi manevri, kuros iesaistīti arī citi satiksmes dalībnieki, jāveic īpaši piesardzīgi.
Rūpējieties, lai vienmēr esat labi pamanāms – te palīdzēs spilgtas krāsas motocikls un apģērbs. Tāpat neaizmirstiet pārliecināties, ka visi jūsu braucamrīka gaismas signāli ir darba kārtībā.
Izmantojot motocikla salīdzinoši nelielo gabarītu un manevrspējas sniegtās priekšrocības un apdzenot lēnākus transportlīdzekļus, īpaši jāuzmanās no automobiļiem, kas veic kreiso pagriezienu.
Tāpat jābūt ļoti piesardzīgam krustojumos un, braucot pirms autobusa vai liela kravas automobiļa, tā aizsegā jūs varat būt grūti pamanāms cita autovadītājam, kurš šajā brīdī veic apdzīšanu.
Strauji mainot kustības virzienu (apbraucot bedres vai citus šķēršļus), piesargieties no tuvumā esošiem auto, kuri var nebūt gatavi tik pēkšņai jūsu trajektorijas maiņai. Tas pats jāņem vērā, ja strauji maināt braukšanas ātrumu.
Savukārt pirms pagriezienu veikšanas, neaizmirstiet atskatīties pār plecu, lai pārbaudītu spoguļos nepārredzamo "aklo zonu".
Motociklam ir nenoliedzamas priekšrocības satiksmes sastrēgumos, kur jūs parasti varat salīdzinoši brīvi virzīties starp stāvošu vai lēni braucošu auto rindām. To var darīt, ja intervāls starp rindām ir pietiekams, un ja manevra kustības ātrums nepārsniedz 30 km/h.
Atcerieties, ka autovadītājs, kura spoguļos vēl pirms mirkļa jūs nebijāt redzams, sākot manevru, var otrreiz tajos neielūkoties – jo vairāk tādēļ, ka nīkšana sastrēgumā, iespējams, jau tā ir iemidzinājusi viņa modrību. Šāds lēnas kustības manevrs viņam var likties pilnīgi drošs, taču tas var izrādīties pat ļoti bīstams motociklam, kas sastrēgumā pārvietojas ar nedaudz lielāku ātrumu.
Protams, jūsu nekad nevarēsiet paredzēt un novērst pilnīgi visus iespējamās problēmsituācijas, taču ar atbildīgu attieksmi un apdomīgu braukšanas stilu, jūs varat ievērojami samazināt potenciālo apdraudējumu un pilnvērtīgi izbaudīt to prieku un brīvību, ko sniedz atrašanās pie motocikla stūres.
Tam noderēs arī autoskolas DBS piedāvātais motovadītāju sagatavošanas kurss, kura pamatā ir Somijā izstrādāta policijas motociklistu apmācības metodika. Nodarbībās tiek analizētas riska situācijas, drošas braukšanas pamatprincipi, motobraucēja redzes īpatnības, kā arī dažādi avārijas gadījumi, īpašu uzmanību veltot braukšanas tehnikai.