Saīsinātais BMW 730i E32
Foto: Privātais arhīvs

Tirdzniecībā Vācijā nonācis kāds interesants entuziasta projekts – īpaši saīsināts 7. sērijas BMW limuzīns (E32 – rūpnīcas indekss). Par šo pundurvāģīti īpašnieks vēlas divtūkstoš eiro. Tik samērā zema cena par tik daudz ieguldītu darbu skaidrojama, iespējams, ar to, ka automobilim nav pielaides braukšanai pa koplietošanas ceļiem.

Projekts tapis uz 1992. gada "BMW 730i" modifikācijas bāzes, kas aprīkota ar trīslitru V8 atmosfērisko benzīna dzinēju un kas attīsta 218 zirgspēku jaudu. Salīdzinājumā ar standarta limuzīnu automobilis saīsināts par 75 centimetriem un tādējādi padarīts par 400 kilogramiem vieglāks. Īpašnieks norāda, ka konstrukcijas noturībai ir papildus stiprinājumi grīdā.

Tāpat īpašnieks norāda, ka šis automobilis ne tikai liek pārējiem atskatīties, bet arī skan ļoti labi, jo tam nav katalizatoru un arī klusinātājs ir saīsināts – esot tīra V8 motora skaņa. Uz BMW entuziastu pasākumiem viņš dodoties ar pagaidu numurzīmēm, bet pastāvīgās iegūt nav iespējams, jo automobilis neatbilst valsts noteiktajiem transportlīdzekļu drošības standartiem.

Tā kā pārdevējs ir vācietis, tad viņš uzreiz godīgi atzīst spēkrata trūkumus – virsbūves salaiduma vietas ir nokrāsotas nekvalitatīvi, kā arī adaptīvie amortizatori (EDC sistēma) ekonomijas nolūkos aizstāti ar parastajiem. Sānu logi ir no organiskā stikla, tāpēc ir viegli saskrāpējami. Arī virsbūves paneļiem ir "švīkas atbilstoši vecumam". Vēl 7. sērijas spēkratam ir tipiskā E32 vaina – tekošs stūres pastiprinātāja tehniskā šķidruma trauks. Salonā nav griestu apšuvuma – virs pasažieru galvas ir pliks bleķis.

Fotogalerija ar standarta BMW 7. sēriju (E32):

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!