Martā Krievijas tirgū pārdoti 149 850 jauni automobiļi – tas ir par 42,5 procentiem mazāk nekā 2014. gada martā. Pavisam šāgada pirmajos trijos mēnešos Krievijā realizēti 384 tūkstoši jaunu spēkratu, kas ir par 36,3% mazāk nekā analoģiskā periodā pērn, liecina Eiropas uiznesa asociācija (AEB) dati.
No 25 populārākajām automobiļu markām tikai "Lexus" izdevies uzrādīt pozitīvu bilanci – japāņu autoražotājs martā Krievijā pārdeva 2521 automobili, kas ir par 29% vairāk nekā 2014. gada martā.
Vislielākais kritums šajā periodā ir "Opel" markai – par 78% ar 1589 realizētajām vienībām. Atgādinām, ka martā kompānija "Opel" paziņoja, ka pārtrauks darbību Krievijas tirgū un slēgs rūpnīcu Sanktpēterburgā, lēmumu skaidrojot galvenokārt ar pārdošanas apjoma kritumu.
Populārākais jaunais automobilis, tāpat kā februārī, bija "Lada Granta", kas martā pārdota 12 438 vienībās (par 520 vienībām mazāk nekā 2014. gada martā). Nākamais populārākais auto modelis Krievijas tirgū ir "Hyundai Solaris" (8593), bet pirmo trijnieku noslēdz "Kia Rio" (7176). Ceturtajā vietā popularitātes ziņā ir "Lada Kalina" (4045), kas salīdzinājumā ar februāri pakāpusies no 11. pozīcijas.
AEB savā paziņojumā norāda, ka tamlīdzīgs realizācijas kritums Krievijā bija gaidāms, jo ir saistīts ar samērā zemo rubļa vērtību attiecībā pret ārvalstu valūtām. Tāpat Krievijai saistībā ar konfliktu Ukrainā ir noteiktas dažādas ārvalstu sankcijas, kas ietekmē arī patērētāju uzvedību.