BMW-Glas 3000 V8 Fastback
Foto: Publicitātes foto

Maija beigās Itālijā "Sotheby's" izsoles ietvaros interesenti varēs iegādāties unikālu automobili – 1967. gada "BMW-Glas 3000 V8 Fastback" prototipu, kas izgatavots tikai vienā eksemplārā. Izsoles organizatori plāno šo spēkratu realizēt par 400 līdz 500 tūkstošiem eiro.

"Glas" bija mazs un neatkarīgs vācu automobiļu ražotājs, kas sākotnēji plašāk bija pazīstams ar mazo "Goggomobil" spēkratu. Vēlāk, no 1964. gada, "Glas" sāka izgatavota itāliešu "Frua" dizainēto "1300GT" kupeju un vēlāk arī "1700GT" modeli. Savukārt dizaina un mazsērijas ražotājs "Frua" plašāk bija pazīstams ar "Maserati A6G" modeli un iesaisti pat "Volvo P1800" dizaina izstrādē.

Nonākot finansiālās grūtībās, "Glas" uzņēmumu 1966. gadā iegādājās BMW. Bavārijas Motoru rūpnīca pārzīmoloja "Glas" tikko izstrādāto "3000 V8 Coupe" par BMW modeli. Šis automobilis sabiedrībā plašāk bija pazīstams kā "Glaserati", jo vizuāli līdzinājās "Frua" dizainētajam "Maserati Quattroporte".

Periodā no 1967. gada septembra līdz 1968. gada maijam pavisam tika izgatavotas 418 vienības "BMW-Glas 3000 V8 Coupe" eksemplāru.

Neskaitot sērijveida automobiļus, "Frua" izgatavoja arī dizaina konceptus un prototipus. Tāds ir arī vienā eksemplārā izgatavotais "BMW-Glas 3000 V8 Fastback", ko redzat attēlos. Tas ir arī vienīgais "3000 V8" modeļu sērijas automobilis, kuru rotā BMW pazīstamās "nieres" uz radiatora dekoratīvā režģa. Automobilis aprīkots ar trīslitru V8 motoru, kas attīsta 160 zirgspēku jaudu, un spēj sasniegt ātrumu 200 km/h.

"BMW-Glas 3000 V8 Fastback" tika prezentēts 1967. gada rudenī Frankfurtes autoizstādē, pēc tam arī Parīzē, Ženēvā un Barselonā. Tika plānots, ka tas nonāktu sērijveida ražošanā kā BMW modelis, tomēr Bavārijas Motoru rūpnīca atteicās no šīs idejas un tā vietā koncentrējās uz "BMW 3.0 CS" modeļa (E9 – rūpnīcas indekss) ieviešanu ražošanā.

Pēc 1969. gada Barsolanas autoizstādes šo automobili iegādājās kāds Andalūzijas iedzīvotājs, kurš kļuva par unikālā "BMW-Glas" prototipa īpašnieku 20 gadus – līdz pat savai nāvei. Pēc tam to no mantiniekiem iegādājās oriģinālā īpašnieka darbinieks, kurš to pilnībā restaurējis. Automobilim tika pāršūts interjers ar brūnu ādu un virsbūve pārkrāsota sudraba tonī. Prototipa nobraukums ir 65 tūkstoši kilometru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!