Šī gada pirmajā ceturksnī Latvijas iedzīvotāji importētas lietotas automašīnas pirkuši aktīvāk nekā pagājušajā gadā šajā pašā laika posmā. Visievērojamāk pieaudzis pārdoto "Opel" markas automašīnu skaits. Tās tika pārdotas par 10,8% vairāk nekā pērn janvāra līdz marta mēnešos. Tiesa, šīs markas automašīnām neizdevās apsteigt vācu "Volkswagen" (VW) automašīnas, kas pirktāko automašīnu virsotnē atrodas jau dažus gadus pēc kārtas, liecina automobiļu tirdzniecības sludinājumu portāla "Latauto" apkopotā statistika.
Populārāko lietoto importēto transportlīdzekļu piecinieks ir nemainīgs jau piecus gadus pēc kārtas. Tajā dominē vācu izcelsmes automašīnas.
Kaut gan šī gada pirmajos trīs mēnešos VW automašīnas tika pārdotas par 0,2% mazāk nekā pērn šajā pašā laika posmā, tas netraucēja tām aiz muguras atstāt zviedru ražotās "Volvo" automašīnas, kā arī vēl trīs citas vācu automašīnu markas – "Audi", BMW un "Opel".
No "Opel" markas automašīnām, kuras pirmajā šā gada ceturksnī piedzīvojušas vislielāko pārdošanas lēcienu (10,8%), neatpalika zviedru "Volvo". Pēdējo pārdošanas rādītāji pieauga par 9,8%. Pieprasītāko lietoto automašīnu pieciniekā tālāk ierindojušās "BMW" markas automašīnas ar 6,6% pieaugumu un "Audi" automašīnas, kuras pārdotas par 6,3% vairāk nekā pērn tajā pašā laika periodā.
Pēc "Latauto" datiem, no visām trim Baltijas valstīm vienīgi Latvijā pirmajā šī gada ceturksnī ir pieaudzis lietotu importēto automašīnu skaits. Gan Lietuvā, gan Igaunijā importētu lietotu automašīnu skaits samazinājies.
Vispopulārākās importētās lietotās automašīnas pēc automašīnu markas (pieaugums vai kritums pret pagājušā gada pirmo ceturksni):
- VW, 2114 gab. (-0,2%)
- "Volvo", 1602 (+9,8%)
- "Audi", 1319 (+6,3%)
- BMW, 1068 (+6,6%)
- "Opel", 993 (+10,8%)
Salīdzinot pirmo šī gada ceturksni ar šo pašu laika periodu pērn, visvairāk pārdoto lietoto importēto automašīnu modeļu desmitniekā notikušas ievērojamas pārmaiņas.
"VW Golf", "Golf Plus" un "Rabbit" modelis, kas pirmajos pagājušā gada mēnešos ieņēma līdera pozīciju, šajā gadā desmitniekā noslīdējis no pirmās uz piekto vietu. Līdera pozīciju ieņēmis "VW Passat" modelis, kurš pārdots par 23% vairāk nekā pērn, pavisam 582 vienības.
Vislielāko – pat 34,2% – pārdošanas rādītāju pieaugumu pieredzējušas lietotās zviedru "Volvo" – "S40", "V40" un "V50" – automašīnas. No devītās pirktāko lietoto automašīnu vietas tās pacēlušās uz septīto. Pārdota 361 šīs modeļu saimes automašīna.
Visievērojamāko pārdošanas rādītāju samazināšanos piedzīvojušas taupīgā un komfortablā "Opel Astra" modeļa automašīnas. To pārdošanas rādītāji nokritušies vairāk nekā par trešdaļu – 33,6%. Arī pērn, janvāra līdz marta mēnešos, tās ieņēma pēdējo – 10. vietu.
Kā apgalvo "Latauto" pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks, pieprasījums pēc ekonomiskās klases lietotajām automašīnām (gan "Opel Astra, gan "VW Golf") samazinājies tāpēc, ka autovadītājiem aizvien svarīgāks kļūst prestižs un, ja ir tāda iespēja, viņi izvēlas par dažiem gadiem vecākas, taču dārgākas automašīnas. Piemēram, "premium" klases automašīnas – "Audi A6", BMW 3. un 5. sēriju, kā arī "Volvo S40" ("V40" vai "V50").
Pieprasītāko lietoto automašīnu modeļu desmitnieka pirmo vietu Latvijā, tāpat kā kaimiņvalstī, šī gada sākumā ieņem "VW Passat".
"Kvalitātes un cenas attiecība, ērtība un elegance – tie ir galvenie iemesli, kāpēc "VW Passat" ir tik pieprasīts modelis. Tas atbilst vairāku autovadītāju vēlmēm, tāpēc nav brīnums, ka šis modelis dominē populārāko lietoto automašīnu vidū visā pasaulē," apgalvo Mālnieks.
Dominējošo vācu marku vidū diezgan spēcīgi savas pozīcijas saglabā arī zviedru automašīnas. Pēc automašīnu tirgus eksperta teiktā, zviedru modeļu popularitāti var pamatot ar diviem argumentiem. "Daļa autovadītāju atsakās no vācu modeļiem dažādu stereotipu dēļ un tāpēc izvēlas skandināvu produkciju. Turklāt "Volvo" ir automašīnu industrijas drošības vēstnieks, tāpēc autovadītāji, kuriem rūp ne tikai prestižs, bet arī augstākās klases drošība, aizvien biežāk izvēlas zviedru automašīnas," norāda "Latauto" pārdošanas vadītājs.
Visvairāk Latvijā pārdoto lietoto automašīnu modeļi (pieaugums vai kritums pret pagājušā gada pirmo ceturksni):
- "VW Passat", 582 gab. (+23%)
- "Audi A4", 525 gab. (-3,1%)
- "Volvo V70" / "XC70", 517 gab. (-3%)
- "Audi A6", 496 gab. (+20,1%)
- "Volkswagen Golf" / "Rabbit", 487 gab. (-26,8%)
- BMW 5. sērija, 363 gab. (+13,8%)
- "Volvo S40" / "V40" / "V50", 361 gab. (+34,2%)
- BMW 3. sērija, 359 gab. (+7,8%)
- "Opel Zafira", 304 gab. (+9,4%)
- "Opel Astra", 166 gab. (-33,6%).