Latvijā tradicionāli būtiskākais segments ir kravas auto virs 16 tonnām, kas veido lielāko daļu visa komerctransporta virs 3,5 t, un sasniedz 94% no visām pirmoreiz reģistrētajām vienībām. Šogad turpinājās iepriekšējā gada otrās puses tendence ar pieticīgiem reģistrācijas datiem.
Šī gada pirmais ceturksnis iezīmējās ar ievērojamu reģistrāciju skaita samazināšanos pret 2014. gada pirmo ceturksni un sasniedza 32% samazinājumu. Aprīlis iesākās ar aktīvu lielāko loģistikas kompāniju autoparka atjaunošanu, kas otrajā ceturksnī rezultējās ar vidēji 85% reģistrāciju skaita pieaugumu.
Segmentā virs 16t ievērojami tirgus daļu pieaudzējis "Mercedes-Benz" – no 13% 2014. gada pirmajā pusē līdz 29,8% 2015. gada pirmajā pusē un ierindojās topa otrajā vietā, kas skaidrojams ar piegādēm SIA "Kreiss", kas šogad savu autoparku atjauno gan ar "Volvo", gan "Mercedes-Benz" marku vilcējiem.
Topa pirmajā vietā ir "Volvo" ar 41,4% tirgus daļu un 272 reģistrētiem transportlīdzekļiem. Topa trešajā vietā ierindojas "Scania" ar 19,2% tirgus daļu (196). Ievērojami pozīciju zaudējis DAF ar reģistrāciju skaita samazinājumu par transportlīdzekļiem un tirgus daļas samazinājumu par 8,5%.
"Klientu prasības kļūst arvien augstākas, tāpēc katram meklējam tiem personalizētu risinājumu – jau reālā četru gadu ekspluatācijā pārbaudīto "Euro 6" dzinēju ekonomiskums apvienojumā ar standartā iekļauto telemātikas sistēmu "FleetBoard" un līdz pat 150 000 km nobraukumam garie apkopes intervāli nodrošina patiesu pārākumu šai segmentā, ko arī novērtē "Domenikss" klienti," komentē Aivis Zapereckis, SIA "Domenikss" kravas automobiļu tirdzniecības un mārketinga vadītājs.
"Viens no galvenajiem kritērijiem "Mercedes-Benz" vilcēju izvēlē ir to zemās ekspluatācijas izmaksas un augstā atlikusī vērtība, ko īpaši izjūt lielie autoparki ar profesionālu pārvaldības modeli. Līdz ar to pārvadātājiem ir izdevīgi uzturēt salīdzinoši jaunu autoparku, lai nenokļūtu situācijā, kad automobiļu vērtība ir sarukusi, bet remontdarbu izmaksas ir salīdzinoši augstas," skaidro Zapereckis.
Tādā veidā uzņēmēji var iekļūt zaudējumu spirālē, no kuras nevar viegli izkļūt ne tikai ārēju apstākļu dēļ, bet arī savas neizdarības dēļ. Labākās "zāles" ir nepieļaut šādu situāciju – preventīvi ieguldīt labā tehnikā un sadarboties ar profesionāliem automobiļu apkopes un pārdošanas sadarbības partneriem.
Šī gada pirmā puse noslēdzās ar ievērojamu 48% pieaugumu M2 un M3 kategorijas autobusu reģistrācijā un sasniedza 148 jaunu reģistrētu autobusu skaitu pret 2014. gada pirmajā pusē 100 reģistrētajām vienībām. Šis reģistrācijas skaita pieaugums ir pamatā skaidrojams ar AS "Liepājas autobusu parks" parka atjaunošanu, kas papildināta ar 14 "Mercedes-Benz Sprinter" mikroautobusiem un 43 "Solaris Urbino 12" pasažieru autobusiem. Otrs lielākais pircējs ir bijis "Rīgas mikroautobusu satiksme" ar 15 iegādātiem "Volkswagen Crafter" mikroautobusiem.
Pārdotāko autobusu topā ir "Solaris" ar 43 autobusiem un 29% tirgus daļas, "Mercedes-Benz" ar 32 vienībām un 22% tirgus daļas, un topa trijnieku noslēdz "Volkswagen" ar 25 vienībām un 17% tirgus daļas.
Motociklu tirdzniecībā šī gada pirmā puse, kas arī ir motociklu aktīvākā tirdzniecības sezona, noslēdzās ar 8% pieaugumu un sasniedza 413 jaunu motociklu pārdošanas apjomu pret 2014. gada pirmajos sešos mēnešos 384 pārdotiem motocikliem.
Vēl joprojām klasē virs 250 kubikcentimetriem mīlētākais motocikls Latvijā ir BMW, kas attiecīgajā klasē ierindojas pirmajā vietā ar 27% tirgus daļu un 59 pārdotiem motocikliem. Otrajā vietā ir "Honda" ar 32 vienībām (15% tirgus), trešajā vietā cieši seko "Harley-Davidson" ar 28 vienībām un 13% tirgus daļu iepriekš minētajā klasē.
Arī Eiropas Savienībā visās komerctransporta un autobusu klasēs pirmajā pusgadā piedzīvots pieaugums, kas 16t kravas automobiļu segmentā ir nedaudz virs 20% un autobusu virs 3,5t segmentā sasniedz gandrīz 17% pieaugumu.