Foto: Publicitātes foto
Latvija un arī viss Baltijas reģions kopš neatkarības atgūšanas ir bijis populārs tirgus lietoto automašīnu pārdevējiem Rietumeiropā. Deviņdesmitajos gados lietotu automašīnu realizācija Latvijā bija ļoti ienesīgs uzņēmējdarbības veids. Lai arī laika gaitā plūsma ir ievērojami samazinājusies, tomēr joprojām lietoto automobiļu imports Latvijā ir neapšaubāmi augstāks kā jauno transportlīdzekļu.

"Ar lietoto automašīnu, kas paredzētas eksportam uz Āfriku, transportu sākām aktīvi nodarboties 2004. gadā, kad vairāki autovedēji kursēja maršrutā Šveice - Antverpene - Šveice, uzkraujot eksportam paredzētos auto Šveicē, bet Antverpenē jaunos modeļus," stāsta "Kurbads" loģistikas daļas vadītāja Kristīne Rīmene.

2009. gadā, dižķibeles laikā, populārs sāka kļūt jaunu automobiļu reeksports. 2012. gadā, kad atgriezās pirktstēja vietējā tirgū, šī tendence noplaka, tomēr saglabājās lietoto transportlīdzekļu eksporta apjoms. Pēc kompānijas "Kurbads" datiem, lietoto automašīnu eksports caur lielākajām Eiropas ostām ved uz Āfriku, kur lauvas tiesa transportlīdzekļu tiek izkrauti Nigērijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!