Falsificējot dzinēja izplūdes gāzu kaitīgo izmešu datus, "Volkswagen" (VW) koncerns nolēma uz katru pārdoto automobili ar divlitru dīzeļdzinēju ietaupīt 300 eiro – tieši tik izmaksā urīnvielas "AdBlue" piedevas ierīce, kas tiek uzstādīta šī koncerna lielākajiem modeļiem.
Pēc vācu izdevuma "Bild am Sonntag" informācijas, viss sākās 2005. gadā, kad VW zīmola vadītājs Volfgangs Bernhards vēlējās, lai koncerns izstrādā jaunu dīzeļdzinēju ASV tirgum. Vienīgais veids, kā panākt, lai dīzeļmotors atbilstu ASV tirgū noteiktajām stingrajām kaitīgo izmešu normām, bija uzstādīt urīnvielas "AdBlue" ierīci, kāda jau tika izmantota markas lielākajos modeļos "Passat" un "Touareg".
Tomēr šāds risinājums katru automobili sadārdzinātu par 300 eiro, liecina "Bild am Sonntag" rīcībā esošā informācija. VW finansisti nepiekrita šādam koncerna mazāko modeļu sadārdzinājumam. Pasteidzoties notikumiem priekšā, ASV tirgū vien VW koncernam draud naudassods 37 500 dolāru (33 516 eiro) sods par katru pārdoto spēkratu ar šo dzinēju, kas kopumā veido 16 miljardus eiro.
Bernhards VW koncernu pameta 2007. gada janvārī, tātad pirms šis nu jau leģendārais dīzeļmotors nonāca sērijveida ražošanā. Kad Martins Vinterkorns 2007. gadā kļuva par VW grupas un zīmola vadītāju, viņš "Audi" izstrādes nodaļas vadītājam Ulriham Hakenbergam un "Audi" nodaļas vadītājam Volfgangam Hacam doties uz VW mītnesvietu Volfsburgā un turpināt darbu pie jaunā dīzeļdzinēja.
Rezultātā ražošanā nonāca divlitru dīzeļdzinējs, kura elektroniskajā vadības bloka programmatūrā ir koda daļa, kas seko līdzi stūresrata pozīcijai, dzinēja darbības ilgumam, braukšanas ātrumam un gaisa spiedienam, kas tādējādi identificē, vai automobilis tiek pakļauts izplūdes gāzu mērījumiem.