Pašlaik "Volkswagen" (VW) markas automašīnu reģistrācijai un tehniskajai apskatei Latvijā nav ierobežojumu, portālam "Delfi" pavēstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas Sabiedrisko attiecību daļā.
CSDD pārstāvji skaidro, ka līdz šim izskanējušas dažādas versijas gan par iespējamiem pārkāpumiem VW grupas automobiļiem ar dīzeļa motoriem, gan par attiecīgo transportlīdzekļu modeļiem un to skaitu Latvijā.
Tā kā Eiropas institūcijās pašlaik tiek veiktas pārbaudes par iespējamajiem pārkāpumiem, tad vēl nav zināms, kādi būs lēmumi un kā tie attieksies uz Latvijā reģistrētajiem automobiļiem.
"Līdz ar to auto īpašniekiem nav nekādu šķēršļu, lai veiktu auto tehnisko apskati. Arī auto reģistrēšana nav ierobežota un šo darbību veikšanai nekādas papildus izziņas netiek pieprasītas," skaidro CSDD.
Latvijā VW grupas automobiļi netiek ražoti, kā arī netiek veikti auto testi un pārbaudes laboratorijās. Tos iespējams veikt tikai attiecīgi akreditētajās laboratorijās Eiropā un pašlaik galvenās pārbaudes notiek Vācijā.
CSDD ir sazinājusies ar šīm organizācijām, kuras veic automobiļu pārbaudes un saņems attiecīgu informāciju par pārbaužu rezultātiem. Kamēr nav zināmi konkrēti pārbaužu dati, CSDD aicina nespekulēt ar dažādu informāciju un neinterpretēt to.
Kā vēstīts, VW pagājušajā nedēļā izraisīja globāla mēroga skandālu, atzīstot, ka 11 miljoni tā dīzeļautomobiļu, tai skaitā 2,8 miljoni Vācijā, ir aprīkoti ar programmatūru, kas, braucot normālā režīmā, izslēdz izmešu kontroli, un ieslēdz to tikai tad, kad tiek veikta automašīnu gāzu izmešu pārbaude.
Saistībā ar skandālu VW akcijas cena ir sarukusi par trešdaļu un pirmdien turpināja kritumu. Kompānijai ASV draud sods līdz 18 miljardiem ASV dolāru (16 miljardiem eiro).
Laikraksts "Bild am Sonntag" vēstīja, ka šo programmatūru nodrošinājusi Vācijas auto daļu piegādātāja "Bosch", kas jau 2007. gadā brīdinājusi VW grupu, ka šī programmatūra paredzēta lietošanai tikai testos, bet tās lietošana uz ceļiem būtu nelikumīga.
Vācijas varas iestādes ir nolēmušas, ka VW līdz 7. oktobrim ir jānosaka laika grafiks visu tā ražoto dīzeļautomobiļu pielāgošanai nacionālajiem piesārņojuma standartiem.
Līdzšinējais VW vadītājs Martins Vinterkorns atkapās no amata šī skandāla dēļ, un par grupas jauno ģenerāldirektoru tika iecelts tās meitaskompānijas "Porsche" vadītājs Matiass Millers.
Pret Vinterkornu sākta kriminālizmeklēšana par viņa iesaisti spēkratu aprīkošanā ar krāpnieciski programmatūru.