Piektdien, 6. novembrī, piedaloties rekordlielam automobiļu skaitam (34), tika aizvadīts "Latvijas Gada auto 2016" noslēdzošais "Lielais testa brauciens", kurā dalību ņēma visi žūrijas biedri un automobiļi - titula pretendenti. Līdz pat 5. decembra noslēguma ceremonijai, jautājums paliek atklāts, kurš šogad pārspēs pagājušā gada laureātu "Ford Mondeo"?
Šogad par pasākuma norises vietu kļuva Ādažu apkārtne ar bāzes vietu viesnīcā "Port Hotel". Jāuzsver, ka šis noslēdzošais brauciens iemiesoja trīs stihijas, līdzīgi kā konkursam pieteiktais "Mercedes-Benz GLE Coupe". Lai varētu automobiļus novērtēt no visdažādākajiem rakursiem, pasākumus tika filmēts no zemes, ūdens un gaisa. Neizpalika arī individuālie testa braucieni ar šī gada konkursa "Latvijas Gada auto 2016" titula pretendentiem.
Iepriekšējos gados konkursa oficiālā fotosesija ir norisinājusies Jūrmalā, pludmales smiltīs, un Ādažu poligonā ar NATO smago un militāro tehniku. Šogad tika izvēlēta netipiska un visnotaļ ekskluzīva vieta – AB Dambis.
Roberts Jansons ļoti pozitīvi vērtēja arī "Lielo testa braucienu" trīs dienu garumā: "Vērienīgs sākums, pēc kura sekoja trīs dienas intensīvas braukšanas ar visdažādākajiem automobiļiem. No rīta līdz vakaram bijām braukuši ar vienas stundas pārtraukumu. Kopumā ļoti daudz emociju un jaunu atziņu par konkrētiem spēkratiem. Manuprāt, ļoti vērtīgi ir tas, ka bija šī iespēja apstāties ceļa malā un jebkurā brīdī pārkāpt, piemēram, no "Peugeot 208" uz "Hyundai i20", kas ir vienādas klases automašīnas."
Gluži tapāt kā citu gadus, arī šogad žūriju veido autožurnālisti, Latvijas lielāko autoparku atbildīgās amatpersonas, autosportisti un citi auto nozares eksperti. Konkursa "Latvijas Gada auto 2016" žūrijā ir 26 biedri.
Katram žūrijas biedram "Lielā testa brauciena" ietvaros bija pienākums izbraukt ar visiem konkursam pieteiktajiem automobiļiem, pretējā gadījumā konkrētais žūrijas biedrs nevar kvalificēties balsošanai. Jāuzsver tas, ka, testējot auto, bija jāievēro ceļu satiksmes noteikumi, kā arī to, ka katrs žūrijas biedrs bija personiski atbildīgs par savas rīcības sekām konkursa pasākumos.
Automobiļu pieteikšana "Latvijas Gada auto 2016" konkursam noslēdzās jau 5. novembrī, un šogad jaunus konkursa kandidātus pieteikt vairs nav iespējams. Jāpiebilst, ka bija atļauts pieteikt tikai jaunākos automobiļu modeļus, kuru pirmreizējā reģistrācija Latvijas CSDD bija sākot no 2014. gada 1. oktobra. Šogad konkursa noslēgums un rezultāti varētu būt īpaši pārsteidzoši, ņemot vērā to, ka tiek pārstāvēts 21 autoražotāja zīmolus. 30 automobiļi pretendē uz prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2016" un četri automobiļi uz "Latvijas Komercauto 2016" titulu.
"Latvijas Gada auto 2016" organizators Māris Ozoliņš uzsver, ka šogad konkursa uzvarētāju prognozēt ir ļoti grūti, jo ir pārāk daudz līdzvērtīgu pretinieku. Kā arī viņš piebilst, ka īpaši asa cīņa varētu izvērsties "Premium auto" un "Apvidus auto" nominācijās. Viens no žūrijas pārstāvjiem, Roberts Jansons, arī uzskata, ka pretendentu pulks šogad ir ļoti kupls un pirms izdarīt izvēli par labu septiņiem automobiļiem, kurus nosūtīt uz finālu, būs brītiņu jāpadomā.
Žūrijai būs jābalso par septiņiem automobiļiem, kuri iekļūs finālā un turpinās cīņu par "Latvijas Gada auto 2016" titulu un uzvarētājiem papildus nominācijās. Konkursa "Latvijas Gada auto 2016" fināla balsojums un svinīgā apbalvošanas ceremonija notiks 5. decembrī viesnīcā "Avalon Hotel" un to varēs vērot TV un interneta tiešraidē.
Lielākais auto nozares gada notikums Latvijā, konkurss "Latvijas Gada auto" notiek jau septiņpadsmito reizi kopš 1998. gada.