Ir panākts progress dīzeļdzinēju problēmas atšķetināšanā un atrisināšanā. Koncerns "Volkswagen" (VW) ir iesniedzis Vācijas Federālajai autotransporta pārvaldei tehniskos pasākumus "EA 189" tipa 1,6 un divu litru dzinējiem. Tas nozīmē, ka koriģējošie pasākumi ir noteikti lielākajai daļai problēmas skarto transportlīdzekļu.
Pēc tehnisko pasākumu īstenošanas transportlīdzekļi atbildīs piemērotajiem izmešu standartiem. Pēdējais tehniskais risinājums 1,2 litru dīzeļdzinējam Vācijas Federālajai autotransporta pārvaldei tiks prezentēts mēneša beigās, un paredzams, ka tas ietvers programmatūras atjauninājumu.
Vācijas Federālajai autotransporta pārvaldei ir iesniegti tehniskie pasākumi attiecībā uz problēmas skartajiem "EA 189" dzinējiem. Vācijas Federālā autotransporta pārvalde pēc rūpīgas izpētes šos pasākumus ir apstiprinājusi. Tas nozīmē, ka ir ieviesta skaidrība par nepilnību korekciju attiecībā uz lielāko daļu problēmas skarto transportlīdzekļu.
Tieši 1,6 litru "EA 189" dzinēja gaisa masas mērītāja priekšā tiks uzstādīts "plūsmas pārveidotājs". Tas ir režģis, kas samazina gaisa virpuļa plūsmu gaisa masas mērītāja priekšā, tādējādi ievērojami uzlabojot gaisa masas mērītāja precizitāti. Gaisa masas mērītājs nosaka caurplūstošā gaisa masas daudzumu konkrētā brīdī, kas ir ļoti svarīgs dzinēja vadības parametrs optimāla sadegšanas procesa nodrošināšanai. Papildus tiks atjaunināta arī šī dzinēja programmatūra. Tehnisko pasākumu īstenošanai paredzētais laiks neaizņems vairāk par stundu.
Arī divlitru dzinējiem tiks nodrošināts programmatūras atjauninājums. Pasākuma īstenošana ilgs aptuveni pusstundu.
Pateicoties sasniegumiem dzinēju izstrādē un uzlabotai plūsmu simulācijai smalki veidotajās gaisa ieplūdes sistēmās, kā arī programmatūras uzlabojumiem šajā jomā, ir izdevies radīt salīdzinoši vienkāršu un klientiem ērtu risinājumu.
Tehnisko risinājumu izstrādes mērķis joprojām ir nodrošināt atbilstību piemērotajām izmešu daudzuma robežvērtībām, neietekmējot dzinēja jaudu, degvielas patēriņu un veiktspēju. Tomēr visas modeļu versijas vispirms ir jāpārbauda un šo mērķu sasniegšanu vēl nevar apstiprināt.
Pamatojoties uz Vācijas Federālās autotransporta pārvaldes pieņemtajiem tehniskajiem risinājumiem, šobrīd tiek izstrādātas nepieciešamās servisa programmas problēmas skartajiem Eiropas Savienības tirgiem. Pirmajos transportlīdzekļos tehnisko atjauninājumu uzņēmums vēlas ieviest atsaukšanas ietvaros 2016. gada janvārī. Pašreizējais novērtējums liecina, ka visi pasākumi visu dzinēja versiju atsaukumu ietvaros tiks ieviesti 2016. kalendārā gada laikā.
VW gādās par to, lai tehnisko pasākumu īstenošanai nepieciešamais laiks visiem klientiem būtu pēc iespējas īsāks. Papildus VW sazināsies ar visiem klientiem un pasākumu īstenošanas laikā centīsies ņemt vērā klientu individuālās vajadzības, lai neradītu klientiem neērtības, piemēram, neierobežotu viņu mobilitāti. Tāpat VW zīmols nodrošinās to, lai visiem klientiem tiktu piedāvātas atbilstošas pārvietošanās iespējas bez maksas.
Piemēram, visiem VW klientiem kopš oktobra ir iespēja pašiem pārbaudīt, vai dīzeļdzinēju problēma ir skārusi viņu transportlīdzekļus. Speciālā VW interneta mājaslapā klients var ievadīt transportlīdzekļa identifikācijas numuru, lai iegūtu skaidru informāciju.
Tagad, kad ir apstiprināti arī šie pasākumi, tehniskie risinājumi ir pieejami lielākajai daļai koncerna modeļu Eiropā, kas aprīkoti ar "EA 189" dzinējiem. Šā mēneša beigās Vācijas Federālajai autotransporta pārvaldei tiks iesniegti atbilstoši pasākumi arī attiecībā uz 1,2 litru trīs cilindru dīzeļdzinēju.
Ņemot vērā VW zīmola pieeju, arī citi koncerna zīmoli – "Audi", "Seat", "Škoda" un "Volkswagen Commercial Vehicles" – plāno veikt attiecīgus pasākumus problēmas novēršanai.
Papildus VW līdz 2016. gada 31. decembrim atsakās no tiesībām saskaņā ar noilguma noteikumiem attiecībā uz garantijas prasībām par transportlīdzekļos ar "EA 189" dzinēju uzstādīto programmatūru, ja vien tiesībās uz šādu prasību iesniegšanu vēl ir spēkā. Tas nozīmē, ka VW klientiem nebūs jācieš neērtības gaidīšanas dēļ.