Šie spēkrati ir īpaši ar to, ka 30 gadu vecums ir slieksnis, kad automobilis ir uzskatāms par vēsturisku transportlīdzekli, jo kā zināms, tad ļoti maz automobiļi spēj sasniegt šādu vecumu, jo pirmais īpašnieks to pērk kā pārvietošanās līdzekli, bet tikai pēc gadiem 25 – 30 šādam automobilim mainās statuss no pārvietošanās līdzekļa uz saudzējamu eksemplāru ar perspektīvu nākotnē.
Protams, ka otrais, trešais un n-tais lietotājs, iegādājoties lietotu un jau nobrauktu automobili, pret to attiecas arvien nesaudzīgāk un uztur to nereti tikai braukšanas kārtībā, kas ļauj kvalificēties tehniskajai apskatei, bet neremontē defektus, kas netraucē lietot automobili un to neprasa tehniskajā apskatē. Tas arī ir iemesls, kāpēc tie "trīsdessmitgadnieki", kas ir saglabājušies cienījamā tehniskā un vizuālā stāvoklī ir pelnījuši atšķirīgu transportlīdzekļa numurzīmi un atvieglojumus ekspluatācijas nodoklim.
Priecē tas, ka arī gados jaunākie vairāk nekā 30 reģistrētie spēkrati ir diezgan eksotiski un svarīgi autobūves vēstures pārstāvji un tikai ļoti reti ir klasiski automobiļi, kā, piemēram, "Audi 80", BMW 3. sērija vai "VW Passat".
Vecākais 2015. gadā piereģistrētais automobilis ir 1930. gada "Packard 726", kas ir sasniedzis cienījamu 85 gadu slieksni. 30 un vairāk gadus sasniegušo automobiļu populārākie reģistrētie modeļi ir no Eiropas autoražotājiem – "Mercedes-Benz" (26), BMW (12) un VW (12), kam ceturtajā vietā seko "Ford" marka ar deviņiem reģistrētiem automobiļiem, kuri lielākoties ir Amerikas "Ford" modeļi.
Rīgas Motormuzeja galvenā krājuma glabātāja Valda Kļaviņa komentārs par 2015. gadā interesantākajiem reģistrētajiem vēsturiskajiem spēkratiem:
"Packard Super Eight ser. 1705" (ASV, 1939. g.) – "premium" klases astoņvietīgs sedans ar R8 cilindru sānu vārstu dzinēju. Brāļi Džeimss un Viliams Pakārdi savu pirmo automobili uzbūvēja 1899. gadā, kurš arī tiek uzskatīts par šīs kompānijas dibināšanas gadu. 30. gados pamatā ražoja ekskluzīvus "premium" klases auto ar R8 un V12 dzinējiem, konkurējot ar "Cadillac" un "Lincoln". Šis automobilis ir saglabājies pilnīgi oriģināls, ieskaitot virsbūves krāsojumu un salona tapsējumu. Savā dzīvē tam ir bijuši tikai pāris īpašnieki. Šādi tik labi saglabāti to gadu eksemplāri mūsdienās ir liels retums.
"Oldsmobile 88" (Kanāda, 1957. g.) – "General Motors" (GM) filiālē Kanādā 1957. gadā aero stilā ražots eksemplārs ar V8 sešu litru 277 ZS jaudīgu dzinēju. Kompānija "Oldsmobile" viena no pirmajām ASV autobūvē 1940. gadā kā papildu aprīkojumu piedāvāja – automātisko pārnesumkārbu. Kopš 50. gadu sākuma tām uzstāda jaudīgus V8 dzinējus, kuriem deva prozaisku nosaukumu "Rocket". Lai gan GM ietvaros virsbūvju izgatavošana bija samērā unificēta, protams, izņemot dekoratīvos stila elementus, šis 1957. gada modelis nedaudz atšķiras, kaut vai, piemēram, ar trīsdaļīgo aizmugurējo vējstiklu. Automobilis ir labi saglabājies ar oriģinālo krāsojumu un salona apdari, ievests 2015. gadā no Somijas.
"VW Transporter" (Vācija, 1966. g.) – Uz slavenā "Keifer" bāzes 50. gadu sākumā VW sāka izlaist kravas un kravas-pasažieru mikroautobusiņu gammu "Transporter" ar vagon tipa virsbūvēm. Šie praktiskie automobiļi ātri iemantoja milzīgu popularitāti to lietotāju vidū ne tikai Vācijā, bet visā pasaulē, un šodien jau tas kļuvis par vienu no lielākajiem pasaules kulta automobiļiem. Busiņš nokomplektēts ar aizmugurē novietotu 1,6 litru gaisa dzeses četrcilindru boksera tipa dzinēju.