Japānas autobūves uzņēmums "Mitsubishi Motors Corp." otrdien atzina, ka tas izmantojis nepiemērotu degvielas ekonomijas testēšanas metodi 25 gadus, tādējādi paplašinot datu falsificēšanas skandālu, kas kompānijai radījis jaunu krīzi.
"Iekšzemes tirgum mēs esam izmantojuši šo metodi kopš 1991. gada," preses konferencē norādīja uzņēmuma viceprezidents Rjugo Nakao. "Taču mēs nezinām ietekmēto modeļu skaitu."
Laikraksts "Nikkei" jau iepriekš vēstīja, ka "Mitsubishi" nepiemērotu degvielas ekonomijas testēšanas metodi izmantojusi vairākus desmitus gadus.
Šis jaunākais pavērsiens, visticamāk, radīs spekulācijas, ka šie pārkāpumi aptver arī ārvalstīs pārdotās automašīnas un ietekmēto automobiļu skaits palielināsies no vairāk nekā 600 000, par kuriem kompānija jau paziņoja pagājušajā nedēļā.
"Mitsubishi" pagājušajā trešdienā atzina, ka tas manipulējis ar degvielas ekonomijas testu datiem vairāk nekā 600 000 automašīnu.
Taču kompānija pagājušajā nedēļā norādīja, ka krāpnieciskie testi īstenoti vien no 2002. gada.
"Mitsubishi" prezidents Tecuro Aikava atzinis, ka šī krīze ietekmēs uzņēmums finansiālo stāvokli un otrdien sacīja: "Es varu tikai atvainoties."
Amatpersonas otrdienas preses konferencē pavēstīja, ka kompānija neizmainīja tās degvielas ekonomijas testēšanas metodi, kad Japānas valdība pirms vairākiem gadiem lika nozarei pāriet uz modernāku sistēmu.