Mitsubishi XR-PHEV II
Foto: Publicitātes foto

Japānas autobūves uzņēmums "Mitsubishi Motors Corp." trešdien paziņoja, ka ilggadējā krāpšanās degvielas ekonomijas testos neietekmē ārvalstīs pārdotās automašīnas.

Tāpat uzņēmums norādīja, ka veic pārbaudes vēl deviņiem Japānā pārdotu automašīnu modeļiem.

Ārvalstīs pārdotās automašīnas "tikušas testētas, izmantojot metodes, kas atbilst tiem tirgiem," pavēstīja "Mitsubishi" priekšsēdētājs Osamu Masuko. "Mēs uzskatām, ka ārvalstīs pārdotie automobiļi nav ietekmēti."

Viņš piebilda, ka kompānija joprojām izmeklē to, kāpēc Japānā pārdotās automašīnas tikušas ierautas šajā skandālā.

Taču Masuko sacīja, ka pārlieku optimistiskie degvielas ekonomijas rādītāji varētu būt skaidrojami ar atsevišķu darbinieku krāpšanos šajos testos.

Kā vēstīts, "Mitsubishi" aprīlī atzina, ka tas gadiem izmantojis nepiemērotu degvielas ekonomijas testēšanas metodi, un pagaidām nenosaukti darbinieki manipulējuši ar datiem, lai padarītu atsevišķu automašīnu degvielas patēriņu krietni taupīgāku, nekā tas ir patiesībā.

Līdz šim kompānija apstiprinājusi, ka šis skandāls aptvēris četrus modeļus un vairāk nekā 600 000 automašīnu, no kurām visas pārdotas Japānā.

Tikmēr trešdien laikraksts "Asahi" ziņoja, ka "Mitsubishi" nepiemērotu degvielas ekonomijas testēšanas metodi izmantojis gandrīz katram modelim, kuru tas pārdevis Japānā pēdējos 25 gados.

Laikraksts norāda, ka kopš 1991.gada ietekmēti vairāki desmiti Japānā pārdotu automašīnu modeļu, tostarp sedani un tādi vieglie apvidus automobiļi kā populārais "Pajero" modelis.

Tāpat "Asahi" raksta, ka "Mitsubishi" veiktos atkārtotos testos atklāts, ka uzņēmums atsevišķu automašīnu degvielas ekonomijas rādītājus pārspīlējis pat par 15%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!