Japānas autobūves uzņēmums "Nissan Motor Co." ceturtdien paziņoja, ka par 237,36 miljardiem jenu (1,9 miljardiem eiro) iegādāsies trešdaļu skandālā ierautā "Mitsubishi Motors Corp." akciju.
Vienošanās paredz, ka "Nissan" kļūs par lielāko "Mitsubishi" akcionāru, apsteidzot "Mitsubishi Heavy Industries", kam pieder aptuveni 20% autoražotāja akciju.
"Šis darījums rada potenciālu izdevīgumu abām mūsu kompānijām un sola izaugsmes iespējas," norāda "Nissan" vadītājs Karloss Gosns. "Mēs esam apņēmušies sargāt un veicināt "Mitsubishi" zīmolu. Mēs palīdzēsim šim uzņēmumam risināt gaidāmās problēmas, jo sevišķi attiecībā uz patērētāju uzticību."
Darījums paredz, ka "Nissan" iegādāsies aptuveni 506 miljonus "Mitsubishi" akciju, kā arī "Nissan" būs tiesības iecelt atsevišķus locekļus "Mitsubishi" valdē.
Kā vēstīts, "Mitsubishi" aprīlī atzina, ka tas gadiem izmantojis nepiemērotu degvielas ekonomijas testēšanas metodi un pagaidām nenosaukti darbinieki manipulējuši ar datiem, lai padarītu atsevišķu automašīnu degvielas patēriņu krietni taupīgāku, nekā tas ir patiesībā.
Līdz šim kompānija apstiprinājusi, ka šis skandāls aptvēris četrus modeļus un vairāk nekā 600 000 automašīnu, no kurām visas pārdotas Japānā.
Tikmēr trešdien laikraksts "Asahi" ziņoja, ka "Mitsubishi" nepiemērotu degvielas ekonomijas testēšanas metodi izmantojis gandrīz katram modelim, kuru tas pārdevis Japānā pēdējos 25 gados.
Laikraksts norāda, ka kopš 1991.gada ietekmēti vairāki desmiti Japānā pārdotu automašīnu modeļu, tostarp sedani un tādi vieglie apvidus automobiļi kā populārais "Pajero" modelis.
Tāpat "Asahi" raksta, ka "Mitsubishi" veiktos atkārtotos testos atklāts, ka uzņēmums atsevišķu automašīnu degvielas ekonomijas rādītājus pārspīlējis pat par 15%.