Japānas autobūves kompānija "Suzuki Motor Corp." otrdien paziņoja, ka problēmas ar degvielas ekonomijas un kaitīgo izmešu testiem skaidrojamas ar 2008. gada globālo finanšu krīzi, taču kārtējo reizi noliedza apzinātu manipulēšanu ar datiem.
Uzņēmums maija sākumā atzina, ka tas izmantojis Japānas regulatoru neapstiprinātu testēšanas metodi, šādu paziņojumu izplatot neilgi pēc tam, kad konkurents "Mitsubishi Motors Corp." bija atzinies nepiemērotas degvielas ekonomijas testēšanas metodes izmantošanā.
Otrdien "Suzuki" norādīja, ka tas saistīts ar nepieciešamību samazināt testēšanai paredzētus resursus pēc investīciju bankas "Lehman Brothers" sabrukuma, kas izraisīja globālo finanšu krīzi.
"Pēc "Lehman Brothers" satricinājuma darba slodzes pieaugums saistībā ar jaunu modeļu un dzinēju izstrādi radīja "Suzuki" nespēju nodrošināt pietiekamu darbaspēku apstiprinātajiem testiem," skaidro uzņēmums. "Turklāt mēs nespējām investēt nepieciešamajā infrastruktūrā, kā arī veikt pūliņus, lai uzlabotu testēšanas tehnoloģiju."
"Suzuki" otrdien apstiprināja, ka šī situācija ietekmējusi 26 automašīnu modeļus, no kuriem aptuveni puse ražota citiem autobūves uzņēmumiem. Ietekmēti vairāk nekā divi miljoni automobiļu, taču tie visi pārdoti Japānā.
Kompānija gan uzsver, ka tai nebijis apzināts nodoms potenciālajiem klientiem sniegt pārspīlētus testu rezultātus.
Japānas Transporta ministrija bija izdevusi rīkojumu valsts autoražotājiem pārbaudīt to atbilstību valdības noteiktajām testēšanas metodēm pēc tam, kad "Mitsubishi" pagājušajā mēnesī atzinās, ka tas gadiem izmantojis nepiemērotu degvielas ekonomijas testēšanas metodi un pagaidām nenosaukti darbinieki manipulējuši ar datiem, lai padarītu atsevišķu automašīnu degvielas patēriņu krietni taupīgāku, nekā tas ir patiesībā.