Zviedru superauto ražotājs "Koenigsegg" atklājis "One:1" avārijas iemeslu Nirburgringas trasē. Video ar šī negadījuma sekām šonedēļ pāršalca visu internetu. Izrādās, ka automobilim radās problēmas ar bremžu pretbloķēšanās sistēmu (ABS), bet viss pārējais spēkratam nostrādājis kā paredzēts.
Problēma bija ar "Koenigsegg One:1" priekšējā kreisā riteņa ABS sensoru. Neskatoties uz šo problēmu, avārija arī varēja nenotikt, ja pilots būtu pamanījis attiecīgo paziņojumu mērinstrumentu panelī. Ņemot vērā, ka "Koenigsegg" ar šo superauto mēģināja uzstādīt trases rekordu sērijveida automobiļiem, pilots tobrīd bija aizņemts ar koncentrēšanos uz citām lietām, nevis lampiņām panelī.
Šajā pagriezienā, pirms kura pilots bremzēja no vairāk nekā 160 km/h ātruma, ABS nenostrādāja iepriekšminēto iemeslu dēļ un bremzes sabloķējās. Rezultātā 1341 zirgspēka jaudīgais superauto izslīdēja no trases, taranēja barjeru ar vairāk nekā 100 km/h ātrumu, nolidoja vairāk nekā 20 metru, sagriezās pa 180 grādiem un piezemējās zālienā.
Kā norāda "Koenigsegg", šim spēkratam nostrādāja visas drošības sistēmas – drošības spilveni, degvielas padeves sistēmas automātiskā noslēgšana – gluži, kā to bija paredzējis ražotājs. Neliels uzliesmojums notika, jo uzkarsušais izpūtējs saskārās ar virsbūves oglekļa šķiedras paneļiem. Par laimi, pilots šajā negadījumā necieta un tika sveikā vien ar izbīli.
Tāpat "Koenigsegg" paziņojis, ka pēc šī negadījuma uzlabos "One:1" bremžu sistēmas aizsargmehānismu –, ja sistēma fiksēs, ka nedarbojas ABS, autovadītājs tiks informēts ne tikai ar attiecīgu indikatoru mērinstrumentu panelī, bet arī maksimālais braukšanas ātrums elektroniski tiks ierobežots pie 100 km/h atzīmes.
Ņemot vērā, ka avarējušajam "Koenigsegg One:1" spēkratam oglekļa šķiedras monokoks nav cietis, zviedru autoražotājs šo spēkratu restaurēs. Tādējādi pasaulē joprojām būs septiņi šī modeļa eksemplāri, no kuriem katrs maksā vairāk nekā miljonu eiro.