"Audi" markas sauklis ir "Vorsprung durch Technik" jeb "Pārākums tehnikā", un nenoliedzami gadu gaitā šis vācu autoražotājs ir radījis nevienu vien spēkratu, kas attīstībā bijis priekšā ne tikai saviem tiešajiem konkurentiem, bet arī autobūvē vispār. Piedāvājam sarakstu ar pieciem zīmīgākajiem un sportiskākajiem "Audi" modeļiem.
Auto Union CD V16 (1938)
Mūsdienu "Audi" kontekstā nedrīkst aizmirst tā saknes – "Auto Union" apvienoja četrus autoražotājus: "Wanderer", DKW, "Audi" un "Horch", un to visu mantinieks ir tieši "Audi".
Pirms Otrā pasaules kara autosacīkstēs "Auto Union" dominēja ar patiesi iespaidīgu spēkratu – "Sudraba bultu". Tam no 1934. līdz 1938. gadam bija vairākas modifikācijas – "Type A", "Type B", "Type C" (attēlā ievadā) un "Type D". Atkarībā no versijas tas tika komplektēts ar 12 vai 16 cilindru dzinēju.
Latvijas kontekstā viszīmīgākais no "Auto Union" sacīkšu bolīdiem ir "CD V16", kas savulaik tika būvēts sacīkstēm bīstamajos Alpu kalnu serpentīnos. 16 cilindru dzinējs attīsta 520 zirgspēku jaudu un ļauj "Sudraba bultai" sasniegt 340 km/h! Galvu reibinoša dinamika tiem laikiem, ko spēja savaldīt vien drosmīgākie un prasmīgākie sacīkšu braucēji.
Audi Quattro (1980 – 1991)
Daudziem pirmā asociācija ar "Audi" ir tieši "quattro". Tulkojumā no itāļu valodas tas nozīmē "četri" un tieši šāds nosaukums tika dots "Audi" pirmajam sērijveida automobilim ar visu riteņu piedziņu.
"Audi Quattro" (pazīstams arī kā "Ur-Quattro") ar turbopūtes dzinēju un pilnpiedziņu izrādījās milzu veiksme. Šis automobilis dominēja jebkurās rallija sacensībās, kurās vien piedalījās. Pasaules rallija čempionātā (WRC) ar šo "Audi" uzvarēja vairākos rallija posmos un izcīnīja divus konstruktora kausus, padarot "Audi Quattro" par vienu no visveiksmīgākajiem sacīkšu automobiļiem vēsturē.
Audi RS2 (1994 – 1995)
Šo automobili pat nevajadzēja iedarbināt, lai nojaustu, ka tas nav vienkāršs ģimenes universālis. Tam bija samērā zems klīrenss un lieli riteņu diski ar tieši tādām pašām riepām kā tā laika "Porsche 911 Turbo".
"Audi RS2", kas ir arī pirmais šīs markas "RS" modelis un arī pirmais īpaši sportiskais pilnpiedziņas universālis, tika komplektēts ar 2,2 litru pieccilindru turbopūtes dzinēju, kas attīsta 315 zirgspēku jaudu un ļauj no vietas līdz 100 km/h paātrināties 4,8 sekundēs. Tas ir iespaidīgs rezultāts ne tikai universālim, bet arī sportisko automobiļu vērtējumā kopumā tiem laikiem.
Mūsdienās kulta statusa ieguvušā "Audi RS2" ideoloģiju turpina "RS4" modelis.
Audi RS6 (no 2002)
"Audi RS6", kas pieejams gan sedana, gan universāļa versijā, savās trijās modeļu paaudzēs autopasaules arēnā piedāvā superauto cienīgu veiktspēju elegantā izpildījumā.
Otrās paaudzes "RS6" bija tobrīd visjaudīgākais "Audi" spēkrats markas vēsturē – tā V10 dzinējs attīsta 579 zirgspēkus. Šāda jauda ir ne tikai kas prātam neaptverams ģimenes automobilī, bet kārtējo reizi ļāvis "Audi" apliecināt, ka joprojām ir ātrāko universāļu ražotājs kopš "RS2" debijas 1994. gadā.
Audi R8 (no 2008)
Šis saraksts nebūtu iedomājams bez "Audi R8". Markai raksturīgais elegantais dizains un alumīnija konstrukcija – rezultātā ir radīts viens no vislabākajiem sportiskajiem automobiļiem, kas turklāt superauto līgā ir pieejams par saprātīgu cenu.
Sērijveida "R8" ir tapis, izmantojot "Audi" pieredzi Lemānas 24 stundu izturības sacīkstēs, kur vācu autoražotājs startēja un piecus gadus uzvarēja ar "R8 LMP" bolīdu.