Cilvēka reakcijas laiks no šķēršļa pamanīšanas un bremzēšanas uzsākšanas ir no 0,7 līdz 2,3 sekundēm, liecina satiksmes drošības ekspertu analizētie negadījumi. "Zebra" izvēlējās vienu sekundi kā viduspunktu un aprēķināja, ka ar 30 km/h nobrauktais ceļa posms reakcijas laikā būs 8,3 metrus; pie 40 km/h – 11,1 metrs; 50 km/h – 14 metrus.
Savukārt pašu bremzēšanas ceļu "Zebra" mērīja trasē "333" ar jaunu "Ford Focus", kuru pilotēja Reinis Nitišs. Bremzēšanas ceļs no 30 km/h bija trīs metri; no 40 km/h – 4,5 metri; no 50 km/h – 6,5 metri; bet no 60 km/h – deviņi metri.
Kādi ir "Zebra" secinājumi? Pirmkārt, neticiet visam, kas ir publicēts internetā – vai tie būtu klasiķu citāti, vai kaut kādas pārgudras tabulas. Domājiet līdzi ar galvu un pārliecināties, vai tā ir taisnība, kas tur rakstīts.
Otrkārt, kāpēc aplamas datu tabulas ir kaitīgas? Ne jau bremzēšanā ir problēma, tā ir apstāklī, ka mēs kaut ko uz ceļa neredzam vai nepamanām un kādu laiku reaģējam, kamēr izdomājam nospiest bremžu pedāli. Un tajā laikā mēs nobraucam sasodīti vairāk metru, nekā solīts kādā internetā publicētā tabulā.
Ar bremzēm viss ir kārtībā, ar cilvēkiem viss vēl nav kārtībā, rezumē Timrots.