Audi Sportscar Experience 2016
Foto: DELFI

Divas nedēļas līdz pat ceturtdienai, 18. augustam, Biķernieku trasi pierūcināja vairāk nekā divdesmit "Audi R8" superauto, kā arī šīs markas "RS" sērijas modeļi. Šis "Audi sportscar experience" pasākums jau bija ieguvis plašāku sabiedrības rezonansi, jo šie spēkrati bija redzami arī Rīgas un Jūrmalas ielās aizvadītajā nedēļas nogalē.

Šāda mēroga "Audi" pasākums Latvijā nebija bijis pēdējos 10 gadus. Divu nedēļu laikā "Audi sportscar experience" pasākumu apmeklēja 500 lūgto viesu no Latvijas un arī Lietuvas. Biķernieku trasē visiem bija iespēja pašiem sēsties pie "Audi R8" stūres un doties ar to trasē. Sākotnēji gan vācu instruktoru pavadībā tika apgūtas atsevišķas Biķernieku trases sekcijas, kā arī aprast ar pašiem spēkratiem, lai noslēgumā varētu braukt visu trasi jau pilnā ātrumā.

Savukārt "Audi RS6 Performance" universāli un "Audi RS7 Performance" liftbeku varēja izmēģināt tā saucamajā aļņa testā – pēkšņa šķēršļa apbraukšana bremzēšanas laikā. Jāatzīmē, ka "Performance" modifikācija ir īpaši jaudīgā šo modeļu versija – tajā četrlitru V8 turbopūtes dzinēja jauda salīdzinājumā ar standarta modeli palielināta par 45 zirgspēkiem un sasniedz 605 ZS. Rezultātā tas nodrošina paātrinājumu no vietas līdz 100 km/h nieka 3,7 sekundēs.

Arī šajā pasākumā vairums jauno "Audi R8" spēkratu bija nevis standarta, bet gan īpaši jaudīgajā "Plus" modifikācijā. Ja standarta jaunā "Audi R8" 5,2 litru atmosfēriskais V10 dzinējs attīsta 540 zirgspēku, tad "Plus" versijā tas ir tikpat jaudīgs kā "Lamborghini Huracan" superauto – 610 ZS. Šādā modifikācijā "Audi R8" no vietas līdz 100 km/h paātrinās nieka 3,2 sekundēs, bet līdz 200 km/h – 9,9 sekundēs.

Lai arī "Audi R8 Plus" maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 330 km/h, Biķernieku trasē instruktora pavadībā garākajās taisnēs varēja sasniegt ap 180 km/h ātrumu. Pēc tam, kad pasākuma apmeklētāji paši bija izbraukuši pie stūres, instruktori izvizināja pa trasi, lai nodemonstrētu, uz ko "Audi R8" ir spējīgs, ja to liek lietā praktiski "uz robežas".

Savukārt apskatei bija izlikts FIA GT3 sacīkšu auto "Audi R8 LMS", kas izstrādāts speciāli dažādām izturības sacensībām un ar kuru gūtā sacīkšu pieredze izmantota arī jaunā "R8" sērijveida modeļa izstrādē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!