Autobūvē cilindru skaits tradicionāli ir pāra skaitlī – četri, seši, astoņi utt. Tomēr tālajā 1976. gadā "Audi 100" modelī debitēja piecu cilindru dzinējs. Šo 40 gadu laikā "Audi" ir saglabājis šīs konfigurācijas spēka agregāta izmantošanu savos spēkratos.
Pirmais "Audi" piecu cilindru dzinējs bija ar 2,1 litra darba tilpumu un 136 zirgspēku jaudu. Kā pamatojumu šādas konfigurācijas motora izmantošanai "Audi" norāda, ka tas ir kompaktās par citkārt populārajiem sešu cilindru dzinējiem, bet jaudīgāks par četru cilindru agregātiem.
Šo 40 gadu laikā "Audi" piecu cilindru dzinējs ir ieguvis degvielas iesmidzināšanas sistēmu, četrus vārstus uz cilindru, turbopūti un pat piecu cilindru motora versiju, kas darbojas ar dīzeļdzinēju. Tāpat piecu cilindru konfigurācijas motorus "Audi" ir izmantojis sacīkstēs – sākot ar rallijiem un beidzot ar izturības sacensībām Nirburgringā.
Mūsdienās visjaudīgākais piecu cilindru dzinējs tiek uzstādīts "Audi TT RS" modifikācijā, kur tas attīsta 400 zirgspēku jaudu – praktiski trīskārt vairāk nekā pirms 40 gadiem.
Tāpat "Audi" piecu cilindru dzinēji ir guvuši starptautisku neatkarīgo ekspertu atzinību, septiņas reizes uzvarot "International Engine of the Year" konkursā savā kategorijā, dominējot tajā jau kopš 2010. gada.