<a href="https://www.youtube.com/watch?v=12o5cB3zWmI" target="_blank">ConceptsiPhone via YouTube</a>
Foto: Kadrs no video

Pagājušonedēļ "Apple" prezentēja savu kārtējo, jaunāko "iPhone" viedtālruni: nekā jauna – būtībā tāds pats, tikai mazdrusciņ labāks, kas nu jau pašus "Apple" cienītājus īsti vairs nepārliecina, un "iPhone" realizācijas apjomi tikai turpina kristies. "iPhone" savu slavas pīķi ir sasniedzis. Bet kas ir "Apple" nākamā "lielā lieta"? Baumotais automobilis? Bet ko mēs par šo pagaidām noslēpumaino projektu līdz šim zinām?

Tas, ka "Apple" strādā pie jauna automobiļa vai vismaz tā vadības programmatūras, pagaidām ir noslēpums. Jā, pati tehnoloģiju kompānija nekad šo informāciju oficiāli nav apstiprinājusi, tomēr tas ir acīmredzams un vispārzināms fakts. Pēc provizoriskas informācijas, "Apple" iekšienē šo projektu sauc par "Project Titan".

"Apple" automobilis vai vismaz ar šī ražotāja vadības sistēmu aprīkotam spēkratam ražošanā jānonāk 2021. gadā, apgalvo "The Information". Iepriekš "The Wall Street Journal" rakstīja, ka "Apple" sākotnēji bija plānojis 2019. gadā, tomēr izstrādes process nenorit plānotajā tempā un gala termiņš vairākkārtīgi ticis atlikts. Un arī 2021. gads ir tikai šībrīža prognoze, kas var mainīties, neskatoties uz to, ka pie projekta strādā aptuveni tūkstotis inženieru, kā vēsta "IBTimes".

"Apple" nekad oficiāli nav apstiprinājis, ka strādā pie automobiļa, tomēr jau šobrīd ir iegādājusies dažus interneta mājaslapu domēnus, kas dod mājienu, ka kas tamlīdzīgs ir gaidāms. Piemēram, divi no nesen "Apple" reģistrētajiem interneta domēna vārdiem ir "apple.car" un "apple.auto", vēsta "Macrumors".

Ņemot vērā, ka projekts ir slepens, neviens īsti nezina, kurā pasaules vietā darbs pie tā notiek. Izdevuma "Frankfurter Allgemeine" avots apgalvo, ka "Apple" automobiļa izstrāde notiek Berlīnē un Vīnē. Savukārt "Irish Independent" sliecas uzskatīt, ka "Apple" savu automobiļa projektu organizē Korkā, kur tai pieder vesela plantācija un nekustamais īpašums, kurā no 2014. gada ieguldīti vairāk nekā 340 miljoni ASV dolāru.
Foto: Reuters/Scanpix

Tomēr visādu baumu netrūkst un ir pārpārēm. Piemēram, "Silicon Valley Business Journal" vēsta, ka "Apple" īrē bijušo "Pepsi" rūpnīcu Kalifornijā un tur dara kādas dīvainas lietas deviņu tūkstošu kvadrātmetru platībā. Tāpat atsevišķi avoti norāda uz to, ka "Apple" ir rezervējis laiku "GoMentum" poligonā Kalifornijā, kuru izmanto arī "Google" un "Tesla" saviem bezpilotu auto izmēģinājumiem.

Pilnīgi iespējams, ka, līdzīgi kā daudzām lielām korporācijām, arī "Apple" automobiļa izstrāde norit decentralizēti un darbs pie jauna projekta, īpaši jau tik agrīnā stadijā, varētu notikt vienlaicīgi dažādās pasaules valstīs.

Ņemot vērā, ka "Apple" organizēja pārrunas ar BMW un "Daimler AG", skaidrs, ka daļa darbu varētu notikt arī Vācijā un Austrijā. Starp citu, pārrunas noslēdzās ar neko, vismaz cik tas kļuvis zināms izdevumam "Handelsblatt".

Kā izskatās "Apple" automobilis? Neviens to nezina. "The Wall Street Journal" pieļauj, ka runa ir par vienapjoma automobili (minivenu), tomēr arī tā ir zīlēšana kafijas biezumos.

Un beigu beigās "Apple Project Titan" var izrādīties nevis reāli automobilis, bet gan tikai tehnoloģiju platforma automobiļiem. Kā iepriekš izteicies pašreizējais "Apple" vadītājs Tims Kuks, tad mūsdienu automobiļiem saskarne (t.s. interfeiss) ir viena no visvājākajām vietām. "Ja nosauksiet 10 labākās lietas, ko mīlat savā automobilī, saskarnes, visticamāk, šajā sarakstā nebūs," paudis Kuks.
Foto: Reuters/Scanpix

Atceraties, kā "Apple" izmainīja mobilo tālruni? Kāpēc gan viņi to nevarētu izdarīt arī ar automobili? Izņemot varbūt tas, ka vairs nav Stīva Džobsa…

Pagaidām gan viss liecina, ka runa tomēr ir tikai par platformu automobiļiem. Vai arī ar to tikai sāks. Piemēram, "Apple" ir nolīdzis Denu Dodžu, kurš radījis QNX projektu – industriālo operētājsistēmu, kas tostarp tiek izmantota arī automobiļos. Saskaņā ar "Bloomberg" informāciju "Apple" strādā pie bezpilota automobiļa sistēmas radīšanas – vismaz pagaidām "Project Titan" esot šajā attīstības fāzē.

Par to liecinot arī fakts, ka "Apple" pārstāvji, kā raksta "The Guradian", esot tikušies ar Kalifornijas Autotransporta inspekcijas ierēdņiem, lai apspriestu jautājumus, kas skar automatizētos robotus. Tāpat "Apple" veicis pārrunas Vīnē ar Austrijas inženiertehnisko kompāniju "Magna", raksta "Frankfurter Allgemeine".
Foto: Reuters/Scanpix

Vēl "Apple" šī baumām apvītā "Project Titan" projekta saistībā pēdējo mēnešu laikā darbā ir pieņēmusi daudzus ar autobūves nozari saistītus talantus. Piemēram, "Apple" nolīdzis Deividu Mazjukeviču, kurš līdz tam bija vecākais CNC programmētājs amerikāņu elektromobiļu ražotājā "Tesla Motors". Tāpat "Apple" štatā tagad ir Kevins Harvijs, kurš līdz tam bija CNC ceha vadītājs "Andretti Autosport" uzņēmumā.

"Tesla Motors" vadītājs Elons Masks šos talantus gan dēvē par "talantiem". "Mēs "Apple" saucam par "Tesla kapsētu" – ja tevi darbā nepieņēma "Tesla", tad "Apple" tevi sagaidīs ar atplestām rokām. Un es pat nejokoju," izteicies reiz Masks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!