Honda S-Dream
Foto: Publicitātes foto

"Honda S-Dream" prototips ar trīscilindru dzinēju uz Bonevilas izžuvušā sālsezera gultnes paātrinājies viena kilometra distancē paātrinājies līdz rekorda 421,59 km/h. Tas ir ne tikai visātrākais "Honda" spēkrats markas vēsturē, pārspējot pat "BAR Honda" F-1 bolīdu ar V10 dzinēju.

Pie "Honda S-Dream" prototipa izstrādes japāņu inženieru komanda, kurā ir 16 cilvēki, strādāja vairāk nekā gadu. Izaicinājums bija ātruma rekordu sasniegt ar trīscilindru dzinēju, kuram ir tikai 660 kubikcentimetru darba tilpums.

Sērijveida ražošanā šis motors tiek uzstādīts "Honda S660" modelim, kurā tas attīsta 64 zirgspēku jaudu, bet prototipā tā veiktspēja tika palielināta līdz aptuveni 200 zirgspēkiem.

Lai panāktu tik būtisku jaudas pieaugumu, "Honda" inženieri šim dzinējam alumīnija cilindra bloku aizstāja ar tērauda, kā arī uzstādīja izturīgākus virzuļus, kloķvārpstu, vārstus un klaņus.

Vienā no braucieniem "Honda S-Dream" spēja paātrināties pat līdz 428,1 km/h, tomēr šis rezultāts netika ieskaitīts, jo tādu pašu ātrumu nespēja sasniegt atkārtotajā braucienā.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!