LGA 2017 Rudens brauciens
Foto: Publicitātes foto

Sestdien, 24. septembrī, notika konkursa "Latvijas Gada auto 2017" otrais testa brauciens, kura laikā žūrija un mediju pārstāvji vērtēja 13 konkursam pieteiktās automašīnas. Šajā braucienā notika arī divas Baltijas mēroga pirmizrādes: hibrīdauto "Hyundai Ioniq" un mazākais no "Audi" krosoveriem – "Q2".

Jau tradicionāli "Latvijas Gada auto" testa braucieni sākas un noslēdzas pie t/c "Mols", un šoreiz vairāk nekā 400 km garā rudens brauciena distance vijās pa Kurzemes ceļiem. Vienīgā pieturvieta, kurā varēja atpūsties un ieturēt pusdienas, bija gleznainā "Skrundas muiža".

Dalībnieki brauciena laikā varēja gan atkārtoti izmēģināt jau pavasara braucienā sastaptos "Latvijas Gada auto 2017" pretendentus – "Opel Astra" un "Astra Sports Tourer", "Renault Megane", "Renault Talisman Grandtour", "KIA Sportage", "BMW X1" un "Nissan Navara", gan arī konkursam vēlāk pieteiktos "Volkswagen Tiguan" ar dīzeļa un benzīna dzinējiem, "Volvo S90" un arī lielākos pārsteigumus – Baltijas pirmizrādes "Hyundai Ioniq" un "Audi Q2". Preses auto šajā braucienā bija sportiskais hibrīdauto "Volkswagen Golf GTE".

Konkursa jaunpienācēji īpaši pievērsa testa brauciena dalībnieku uzmanību, jo visi ar tiem sastapās pirmo reizi. Liela dalībnieku interese bija par braucienā dārgāko un bagātīgāk nokomplektēto auto – "Volvo S90", kas starp pārbraucieniem itin bieži tika papildus izpētīts un pārbaudīts.

Tas izpelnījies arī žūrijas pārstāvja Raimonda Zandovska, portāla "DELFI Auto" redaktora uzslavas, gan arī raisījis pārdomas par automobiļa potenciālajiem pircējiem: "Ar "Volvo" ir tā, ka izskatās ļoti labi, aprīkojums ir ļoti labs. Vienīgi cena attiecībā pret konkurentiem tirgū rada jautājumus, vai cilvēkam, kurš pirks tik dārgu automašīnu, pietiks tikai ar četriem cilindriem? Latvijā tomēr patīk to pedāli vairāk iespiest, un konkurenti par to pašu naudu piedāvā dzinējus ar sešiem cilindriem. Pārējais tai mašīnai ir cienīgs."

Līdzīgās domās ir arī Jānis Rapa, "Lattelecom" transporta nodaļas vadītājs: ""S90" ir "premium" pilnīgi visā – tas tiešām ir limuzīns, kurā viss ir padomāts. Kas to pirks un kas ar to brauks? Nedomāju, ka būs plašs cilvēku loks, bet mašīna ir smuka un akurāta. Radīts produkts, kas ir jau "premium" segmenta līmenis."

Autožurnālists Atis Jansons slavē "Audi Q2" vadāmību: "Pilsētas līkločos vadāms izcili, un ātrā šosejas braucienā – nekāda pārlieka stūres viegluma. Īsts tehnikas brīnums. Tāpat kā septiņu pakāpju DSG automātiskā ātrumkārba. Un tas ir komplekts, kurš nu nekādi neļauj šādu izvēli nievāt kā izšķērdīgu pakļaušanos četru riņķu valdzinājumam." Jānis Rapa savukārt vērš uzmanību uz to, ka prātīgāk būtu izvēlēties mēreni komplektētu versiju, taču uzskata, ka arī pašas dārgākās automašīnas savus pircējus atradīs.

Duelis gaidāms starp "VW Tiguan" un "KIA Sportage" modeļiem, kuri uz testu bija atvesti bagātīgi komplektēti un VW pat divās – dīzeļa un benzīna versijās. Lai arī "Tiguan" ir izdevies pārliecinošs, ir jāizvērtē nepieciešamais aprīkojums un tā izmaksas, kur spēcīgākas kārtis ir japāņu un korejiešu auto rokās. Arī "BMW X1" ir gatavs cīnīties par titulu, sniedzot aizraujošas gaitas īpašības, pieņemamu komfortu un "premium" sajūtas.

Konkursa "Latvijas Gada auto" rīkotājs un portāla "iAuto" galvenais redaktors Māris Ozoliņš pauž nojautu, ka šogad titulu pat varētu iegūt kāds no apvidus automobiļiem: "Ir daudz spēcīgu pretendentu apvidus auto klasē. Es ceru, ka finālā tiks vairāki. Novembrī tiks balsots par septiņiem finālistiem. Ja parasti finālā iekļūst viens apvidus auto starp tiem septiņiem, tad domāju, ka šogad jau to būs vairāk. Vēl gaidām jaunumus no "Peugeot", "Mitsubishi", "Toyota" un "Lexus"."

Šķēpi tiek lauzti arī starp kompaktklases automobiļiem. Gan "Renault Megane", gan "Opel Astra" piedāvā komfortu, aizraujošu vadāmību, labi aprīkojumu un pieejamas cenas, turklāt "Astra" universālis "Sports Tourer" lepojas ar šim segmentam lielu bagāžas telpu.

Par bagāžu runājot, plinti krūmos nav metis arī "Renault", testā piesakot "Talisman Grandtour" modeli, kas piedāvā vidējās klases komfortu un ievērojamu vietas daudzumu gan pasažieriem, gan līdzi paņemtajām mantām. Šajā automobilī ir pat aizmugurējo riteņu piestūrēšanas sistēma.

Konkursa žūrijai un mediju pārstāvjiem ļoti interesanta likās arī otra Baltijas pirmizrāde, automašīna "Hyundai Ioniq" – pašlaik vienīgais hibrīdauto starp konkursa pretendentiem. Raimonds Zandovskis par "Ioniq" bija patīkami pārsteigts: "Ja cilvēks vēlas hibrīda modeli, viņa vienīgā izvēlē nebūs tikai "Toyota Prius", kurš var likties tāds "kosmo" dizains. "Ioniq" ir tāds, kuru varbūt ne uzreiz skries pirkt, bet kurš parāda, ka hibrīdu niša iet arī tradicionālu automobiļu veidola virzienā. Potenciālais hibrīdauto pircējs, kuram patīk šī tehnoloģija, bet līdz šim nepatika to dizains, noteikti var izmēģināt jauno "Hyundai" modeli – izskatīšanas vērts automobilis."

Jānim Rapam "Hyundai" hibrīds šķiet visnotaļ interesants: "Jautājums, kāda būs tā tirgus cena? Izskatās, ka visi ražotāji vismaz vienā modelī cenšas piedāvāt hibrīdu, jo tā tomēr ir nākotne pilsētas braucieniem. To būtu vērts testēt pilsētas apstākļos, nevis braucienā uz Skrundu, kur tas būtībā ir parasts benzīna auto – tiesa, ar visai pieņemamu patēriņu – 6,2 litri uz 100 km."

Pašlaik lielāko "Latvijas Gada auto 2017" pretendentu "Nissan Navara" ražotājs raksturo kā automobili, kas ir lielisks palīgs mazā biznesā un labs draugs brīvajā laikā. Jānis Rapa šim apgalvojumam piekrīt, taču uzreiz norāda uz problēmu: "Visi pikapi paliek arvien smalkāki savā apdarē un visā izpildījumā. Un tad, kad ir vajadzīgs auto, kurā iekāpt gumijas zābakos un aizbraukt uz mežu, liekas, ka tie visi paliek drusciņ par smalku, lai to darītu. Ir žēl iemest netīru uniformu salonā vai lāpstas kravas kastē. Protams, šeit atkal ir jautājums, kad jāvērtē ražotāju piedāvātās komplektācijas. Uz konkursu pamātā viss tiek atvests bagātīgi aprīkots, kas no vienas puses ir saprotami, bet no otras puses nāk par sliktu modeļu izvērtējumam no komerciālo automašīnu skatupunkta."

Padziļināta "Latvijas Gada auto 2017" pretendentu vērtēšana norisināsies no 3. līdz 6. novembrim "Lielajās testa dienās", pēc kuras žūrija balsos par uzvarētājiem papildus nominācijās un izvēlēsies septiņus finālistus. "Latvijas Gada auto 2017" uzvarētājs tiks paziņots 9. decembrī interneta un TV tiešraidē.

Savukārt ikviens interesents ir aicināts uz "Latvijas Gada auto" klientu testu dienu ar saukli "Pielaiko savu auto", kas notiks 15. oktobrī t/c "Mols" stāvlaukumā. Pasākumā ikvienam būs iespējams doties testa braucienā ar kādu no 20 jaunākajiem auto modeļiem, kas īpaši noderīgi, ja ir aktuāli iegādāties jaunu auto.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!