Foto: DELFI Aculiecinieks

Pirms nepilniem 10 gadiem portāls "Delfi" bija pirmais, kurš informēja sabiedrību, ka Latvijā reģistrēts tobrīd aptuveni pusmiljonu eiro vērts "Pagani Zonda Roadster F Clubsport" superauto. Pēc tam pārējie mediji metās vētīt, kam tad tas viens no 25 saražotajiem itāliešu spēkratiem pieder. Šomēnes šis leģendārais superauto atkal bija parādījies Latvijā un, iespējams, pēdējo reizi, liecina portāla "Delfi" rīcībā esošā informācija.

Aculiecinieki iemūžinājuši, ka "Pagani Zonda Roadster F Clubsport" šomēnes tika manīts uz treilera Rīgas ielās. Lai arī fotoattēlos tas vēl redzams ar numurzīmi "ZONDA", tomēr šobrīd tam jau ir uzstādītas eksporta numurzīmes, tādējādi maksimāli atvieglojot tā pārreģistrāciju kādā no citām valstīm.

Pēc portāla "Delfi" rīcībā esošās informācijas, visu šo laiku "Pagani Zonda F Roadster Clubsport" spēkrata juridiskais īpašnieks bijis nemainīgs – citu mediju tolaik jau pareizi noskaidrotais SIA "Jacob LV".

Neskatoties uz to, ka greznais automobilis bija reģistrēts Latvijā, patiesībā tas pārvietojās pa Monako ielām, liecina eksotisko automobiļu "mednieku" datubāzes Autogespot.com fotogrāfijas vairāku gadu laikā.

Smieklīgi vai bēdīgi, bet pa Monako ielām šis itāliešu superauto ar Latvijas valsts reģistrācijas numurzīmēm gadiem braukāja bez derīgas tehniskās apskates – tā šim "Pagani" veikta tikai 2007. un pēc tam 2015. gadā, kad standarta numurzīmes tika nomainītas ar individualizētās izvēles "ZONDA", kas izmaksāja 3647 eiro.

Tomēr pāris tūkstošus eiro vērtās numurzīmes ir tīrais nieks salīdzinājumā ar šī superauto šībrīža vērtību – aptuveni divi miljoni eiro pret aptuveni pusmiljona eiro iegādes cenu. Tādējādi 25 vienībās saražotā "Pagani Zonda Roadster F Clubsport" izrādījusies laba investīcija, 10 gadu laikā vērtību vismaz trīskāršojot. Šobrīd automobilim ir aptuveni 12 tūkstošu kilometru nobraukums, liecina 2015. gada transportlīdzekļa tehniskās apskates dati.

Internetā šobrīd atrodams tikai viens "Pagani Zonda Roadster F Clubsport" pārdošanas sludinājums – ar stūri labajā pusē un 10 tūkstoš kilometru nobraukumu – īpašnieks Lielbritānijā par tādu spēkratu vēlas 1,75 miljonus mārciņu (divi miljoni eiro). No 25 šīs modifikācijas spēkratiem tikai trīs no rūpnīcas izripoja ar stūri labajā pusē.

Savukārt arhīvā kādā 2011. gada sludinājumā par šīs versijas auto ar tūkstoš kilometru nobraukumu prasīts pusotrs miljons eiro.

"Pagani Zonda Roadster F" tika prezentēts 2006. gadā. No šī modeļa kupejas versijas rodsters atšķiras ar noņemamu oglekļa šķiedras jumtu. Superauto aprīkots ar "Mercedes-AMG" izstrādātu 7,3 litru V12 dzinēju, kas attīsta 650 zirgspēku jaudu un 780 ņūtonmetru griezes momentu. No vietas līdz 100 km/h šis rodsters paātrinās 3,6 sekundēs un maksimāli sasniedz 345 km/h.

Britu raidījums "TopGear" savulaik to salīdzināja ar "Bugatti Veyron" un "Pagani" to pārspēja trases apļa laikā, kamēr tūkstoš zirgspēku "Bugatti" bija ātrāks dragreisā.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!