LGA pretendents: Nissan Navara
Foto: Publicitātes foto

Latvijā ne sevišķi populāro, bet neapšaubāmi interesanto mazo kravas auto klasi konkursā "Latvijas Gada auto 2017" pārstāv "Nissan Navara". Žūrijas izmēģinājumiem tas bija nodots ne tikai rudens, bet arī pavasara sesijas braucienā, tādēļ konkursa žūrijas biedri var padalīties jau izsvērtākā vērtējumā.

Vispirms piedāvājam īsu tehnisku raksturojumu un salīdzinājumu ar konkurentiem.
Pirmkārt, "Navara" ir lielākais un smagākais no Latvijas pikapu TOP 5. Tiesa, pavisam nedaudz – nepilnu sprīdi garāka, nepilnus 100 kg smagāka par pārējiem.

Otrkārt, "Navara" kopš modeļa pirmsākumiem ir pretendējusi uz ātrākā, dinamiskākā pikapa godu. To tā arī ir ieguvusi un saglabā, pat ja izvēlēsieties modeli ar mazāko dīzeļmotoru. Ja dosiet priekšroku trīs litru motoram, būsiet vēl ātrāks. Protams, pamatots ir jautājums – kāpēc man būtu kartupeļu maisi jāved ar 180 km/h? Un vēl otrs – kur tad Latvijā tā drīkst braukt? Taču dinamika ir patīkama. Un pirmajā testu dienā "Navara" izpelnījās titulu – auto, kurš liek smaidīt.

Šoseja. Degvielas patēriņš taupot – zem septiņi; niknāk uzvedoties – nesasniedz deviņi. Labs! Salāpīts asfalts šim automobilim problēmas nerada, taču braucējiem gan. Krata nepierasti un pēc garākas distances jau kļūst nepatīkami. Vajadzēja iekraut balastu. Kādus 300 kilogramus...

Grants. Teicami. Stabilitātes kontrole gan šķiet pārlieku uzmācīga un piesardzīga, taču to iespējams (daļēji) izslēgt, un braukt pa Mordangas ceļu ātrāk.

Mežs. Kalns smilšainā stigā. Augstprātīgā mierā "tanks" rūc tam pāri. Lielai daļai klasisku "džipu" šeit klājas grūti. Virsbūve pārslogo aizmugurējo asi, neļauj īsti strādāt priekšējai. Nepiekrautam pikapam (ar garu – 3 m – riteņu bāzi piedevām) tā nav.

Universāls kuģis. Vilinošs. Cik tādiem piekritēju? Pasaulē ik gadus tiek pārdots ap 600 000 jaunu pikapu. Pieaugums novērojams ne tikai ASV, bet arī jau diezgan "limuzinētajā" labu ceļu Eiropā. Pērn par sešiem procentiem. Latvijā pirmskrīzes gados tika iegādāti ap 600 pikapi ik gadu. Pašlaik gan šis apjoms ir mazāks, tomēr daži modeļi pārsniedz ar 100 pārdotiem eksemplāriem gadā un tādēļ tie dīleriem ir būtiski. Populārākais Latvijas pikaps gandrīz nemainīgi ir "Toyota Hilux", tam seko "Mitsubishi L200" un "VW Amarok", "Nissan Navara" un "Ford Ranger". "L200" ir vienīgais, kam kādreiz izdevies "Hilux" pārspēt (2007. gadā).

Šā vai tā – savdabīgā nišā izvēle tiešām nav viegla. Profesionāli kravu pārvadātāji "Gada auto" pirmā testa laikā gan par jauno "Navaru" un pikapiem kopumā izteicās visai skeptiski. Augsta iekraušana, krava lietum un sniegam atvērta gaitā, neapsargāta stāvvietā. Busiņi vai pat piekabes parastam auto esot labākas – tajos retajos gadījumos, kad jāpārvadā briketes...

Atis Jansons, "Gada auto" žūrijas priekšsēdētājs: "Ha, profiņi skeptiski... Bet es redzu, kā acis mirdz saimniekam Jānim un viņa dēliem, kuriem uz tik mīļo lauku rančo regulāri jābrauc un jāved smagas lietas, kuras bez plika praktiskuma kā magnēts pievelk brašā Čaka Norisa reindžera stils – atceros finanšu sektora cīnītāja Viestura sajūsminātos stāstus par braucienu uz nekurieni pikapā, kura kastē iesēdināts iespējas vēl papildinošs kvadracikls, un ticu – pikapi būs arī Latvijā. Sevišķi tāpēc, ka labu ceļu uz vienreizējām dabas vietām mums nav uz laikam jau arī nebūs. Nepietiks tam naudiņas. Varbūt pikapiem kaut kā sapelnīsim?"

Jānis Rapa, "Lattelecom" transporta nodaļas vadītājs: "Laba automašīna, ja to izmanto tās paredzētajam mērķim. Ērts un ergonomisks salons. Piemērota sliktiem ceļiem un bezceļiem, bet ikdienā braukāt maršrutā Rīga - Liepāja varētu būt ne sevišķi ērti, jo tā nav paredzēta ikdienas braukšanai pa koplietošanas ceļiem. Testos piedāvātais modelis ir ļoti labi aprīkots un radīja sajūtu, ka kartupeļu laukā sabristus zābakus kravas kastē iemest būtu žēl. Jaunā balstiekārta ar atsperēm mazliet traucēja ar to, ka auto visu laiku mazliet šūpojās. Domāju, ka, noslogotai ar kravu, automašīnai gaita būtu līganāka. Kopumā labs auto. "Nissan" savu varēšanu segmentā ir pierādījis. Aprīkojuma līmeni un tam atbilstošo cenu katrs klients var izvēlēties pēc nepieciešamības."

Guntars Pulss, autožurnālists: "Samērā šaurajā pikapu segmentā konkurence izvērtusies visai nopietna, jo jaunus vai uzlabotus modeļus pēdējā laikā izlaiduši visi galvenie tirgus spēlētāji. "Navara" šajos apstākļos izskatās gana braši, jo piedāvā praktiski to pašu, ko citi mūsdienu pikapi – aprīkojumu, komfortu un braukšanas īpašības, kādas vēl nesen bija vidusmēra krosoveriem. Pikaps šodien vairs nav askētisks kravenieks, bet gan stilīgs darbīga cilvēka braucamais. Ja paskatās no praktiskās puses, tad potenciālais pircējs, piemēram, pārticis lauksaimnieks, vairāk skatīsies no izturības jeb uzticamības viedokļa. Šajā ziņā "Nissan" izstrādājumiem ir diezgan laba slava, lai gan tas mēdz mainīties pat dažādiem viena ražotāja modeļiem un pat to paaudzēm. Skaidrs, ka pikapu tirgus pārliecinošā līdera "Toyota Hilux" panākumu pamatā ir tieši labā reputācija daudzu gadu garumā. "Navara" šis trumpis nepiemīt, taču mašīna nenoliedzami ir laba visos parametros."

Uldis Rolis, "Rolis" SIA valdes loceklis: "Prieks redzēt daudzfunkcionālu, lielu auto segmentā, kurā nav bezgalīgi lielas konkurences, kāda ir vidējās klases automašīnu segmentā. Konkrētajam auto testa dienā trūka 600 kg bagāžas nodalījumā, tad tā gaita uz mūsu nelīdzenā asfalta būtu mierīgāka, dinamika arī varēja būt labāka. Salons man neasociējās ar to, ka uz operu nebrauc ar 10 kartupeļu maisiem, vai sešu arklu lemešiem, bet ar "Nissan Navara" to var darīt... Par modeļa atbilstību starp citiem konkurentiem spriedīšu, kad būs iespēja objektīvi salīdzināt, cik maksātu reāls daudzfunkcionāls šāds darba auto veiksmīgam Latvijas zemniekam bez nevajadzīgām "fīčām".

"Nissan" pārstāvja komentārs, Mindaugs Plukis, "Nissan Nordic Europe" sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītājs Baltijas valstīs: "Konkursam "Latvijas Gada Auto 2017" esam pieteikuši automobili, kas jau ieguvis daudzu tīkoto Starptautiskā 2016. gada pikapa godu. "Nissan Navara" šobrīd ir labākais vieglo komercauto jeb LCV (Light Commercial Vehicles) segmentā, ja mēs runājam tieši par pikapiem. Tam ir garākais garantijas periods visā LCV tirgū – piecu gadu vai 160 000 km garantija. "Nissan Navara Double Cab" versijai ir izstrādāta jauna piecu sviru aizmugurējā balstiekārta, kas uzlabo braukšanas komfortu un vadāmību, tai pat laikā piedāvājot kravnesību līdz 945 kilogramiem. Latvijas tirgū "Navara" jau pamata komplektācijās tiek bagātīgi aprīkota ar tādām ekstrām, kuras ierasti ir jāpērk klāt atsevišķi – piemēram, kalnā braukšanas asistents, kruīza kontrole, ārkārtas bremzēšanas sistēma u.c. labumi. "Navara" ir jaunākais Latvijā pieejamais "Nissan", un tā mērķa auditorija galvenokārt ir mazie uzņēmēji, kuriem ikdienā ir nepieciešama praktiska un uzticama automašīna, kas piemērota arī atpūtas izbraucieniem brīvdienās."

Savukārt 15. oktobrī "Latvijas Gada auto" aicina uz lielo testu dienu t/c "Mols", kur ikviens interesents varēs iepazīties un doties izbraucienā ar 20 jaunākajiem Latvijā pieejamiem automobiļu modeļiem, tostarp "Audi Q2", "BMW X1", "Ford Edge", "Hyundai Tucson, Mazda MX-5", "Nissan Qashqai", "Nissan X-Trail", "Renault Megane", "Renault Talisman Grandtour", "Toyota Corolla", "Toyota RAV4 Hybrid", "Volkswagen Multivan", "Volkswagen Passat", "Volkswagen Tiguan", "Volvo S90" u.c.

"Latvijas Gada auto 2017" titulu ieguvēji tiks paziņoti 9. decembrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!