Vislielākā atlīdzību lēmumu summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā sastādīja 76,1% no kopējās atlīdzību summas. Tāpat tradicionāli pieaug arī par nemateriāliem zaudējumiem izmaksāto atlīdzību apmērs, kas šī gada deviņos mēnešos sastādīja jau 5,6% no kopējās atlīdzību summas.
Neskatoties uz to, ka kopējā summa par OCTA polišu pārdošanu 2016. gada deviņos mēnešos ir palielinājusies par 547 tūkstošiem eiro jeb 1,6%, salīdzinot ar 2015. gada pirmajiem deviņiem mēnešiem, zaudējumu atlīdzību pieaugums ir par gandrīz 2,24 miljoniem eiro jeb 7,6% lielāks. Kopumā OCTA tirgus šī gada deviņos mēnešus noslēdzis ar 8,9 miljonu eiro zaudējumiem.
"Neskatoties uz OCTA tirgus negatīvajiem rezultātiem, šī gada pirmo deviņu mēnešu tendence rāda, ka polišu cenas praktiski nav pieaugušas. Apdrošinātāji klientus aizvien rūpīgāk segmentē, meklējot pareizākos cenas noteikšanas kritērijus konkrētajiem segmentiem, un apzinīgākie, un mazāk riskantie autovadītāji šobrīd iespējams maksā pat zemāku vidējo cenu par OCTA polisi nekā iepriekš. Paredzu, ka nākotnē apdrošinātāji arvien lielāku uzsvaru liks uz rentablu darbību, nevis uz tirgus daļas palielināšanu, kā arī savu izmaksu efektivizāciju. Domāju, ka perspektīvā tieši šīs darbības, varētu palīdzēt nozarei nostabilizēties," skaidro Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā.