Pārliecināties par to, vai ceļa segums ir slidens vai nē, autovadītājs var arī pirms plānotās bremzēšanas vai paātrināšanās uzsākšanas – straujāk uz mirkli nospiežot attiecīgo pedāli, kamēr automobiļa riteņi ir taisnā virzienā un tas nevienu apkārtējo neapdraud, rekomendē TV raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots.
Jāņem arī vērā, ka pirmie apledo tilti un viadukti, jo tajos vairāk zēģelē vējš. Tāpat slidens ir tas ceļa posms, kur citi autovadītāji visbiežāk bremzē vai paātrinās, īpaši pie krustojumiem ar luksoforu vai uz mazākas nozīmes ceļiem.
Ziemā jābrauc laideni – stūresrats jāgroza laideni un arī pedāļi jāspaida mēreni, bez asām kustībām. Ja griežat stūresratu, bet automobilis negriežas līdzi, tad patiesībā stūri iztaisnojiet, nevis grieziet vēl tālāk.
Ja uz slidena ceļa tuvojaties krustojumam, pirms kura būs jānobremzē, labāk to dariet drošā attālumā – labāk nobremzēt piecus metrus pirms krustojuma, nekā pārrēķināties un ieslīdēt kaut vai pa metru uz galvenā ceļa.
Melns asfalts no melna ledus vizuāli īpaši neatšķiras. Kā to noteikt? Tīri ar savām maņām. Piemēram, ja stūre, poētiski sakot, kļuvusi vieglāka, tad visdrīzāk ceļš ir slidens. Tādā gadījumā samaziniet ātrumu un bremzējiet vienmērīgi.
Pilnpiedziņas automobiļi rada ilūziju par labāku saķeri, īpaši par to autovadītājs var pārliecināties paātrinoties. Kad jābremzē, visas automašīnas ir vienādas neatkarīgi no piedziņas veida. Pilnpiedziņa nozīmē atbildību, nevis garantē drošību, uzsver Timrots.