LGA 2017 Lielais testa brauciens
Foto: Publicitātes foto
Vidējais statistiskais jauna automobiļa pircējs Latvijā izvēlas melnas krāsas spēkratu ar dīzeļdzinēju cenā līdz 30 tūkstošiem eiro, izmantojot operatīvo līzingu ar ikmēneša maksājumu 250 eiro apmērā, liecina "Skandi Motors" veiktā aptauja.

Aptaujā, kurā tika pētīti autovadītāju paradumi un vēlmes, piedalījās 1169 respondenti no visas Latvijas, no kuriem 89% ikdienā pārvietojas ar savu vai darba automobili.

Lielākais vairums jeb 83% no visiem respondentiem pirms autosalona apmeklējuma rūpīgi iepazīstas ar piedāvājuma klāstu un informāciju par vēlamo modeli.

Izteikta tendence pircēju iegādes kritērijos ir racionāls motīvs pretstatā emocionālam lēmumam, 23% pievērš uzmanību tādiem tehniskajiem rādītājiem kā jauda, dinamika un degvielas patēriņš, 21% novērtē automobiļa aprīkojuma līmeni (gaisa kondicionieris, stūres un sēdekļu apsilde, ādas sēdekļi, kruīza kontrole), visbeidzot 18% rūpīgi izvērtē garantijas nosacījumus.

Tikmēr emocionālā piesaiste seko pēc tehniskajiem kritērijiem, tikai 17% respondentu piešķir lielāku nozīmi automašīnas zīmolam, savukārt 11% – auto salona reputācijai un uzticamībai.

Kā ideālā krāsa jaunai mašīnai, pēc respondentu domām, būtu melna (26%), tad balta (25%) un pirmo trijnieu noslēdz sarkana (15%) krāsa. "Skandi Motors" dati liecina, ka 2016. gadā pieprasītākās auto krāsas ir balta, pelēka un melna.

Dzinēju izvēlē respondentu domas joprojām dalās pusi uz pusi, nelielu pārsvaru gūst dīzeļdegvielas automobilis, tomēr 70% respondenti tic, ka tuvākajā nākotnē uz ielām redzēsim vairāk hibrīdautomobiļus un elektroautomobiļus – gan ekoloģisku, gan ekonomisku ieguvumu dēļ – mazāks nodokļu slogs, bezmaksas autostāvvietas pilsētas centros, bezmaksas uzlāde un speciāla transporta joslas izmantošanas iespēja elektroautomobiļiem.

Respondenti atzīmēja, ka maksimālā robeža jaunas automašīnas cenai ir līdz 30 tūkstošiem eiro, ieskaitot PVN, virs šīs atzīmes vēlme vai finansiālās iespējas iegādāties pilnīgi jaunu auto krietni samazinās.

Trīs no četriem respondentiem pilnīgi jaunu automašīnu iegādātos ar līzinga starpniecību ar ikmēneša maksājumu līdz 300 eiro.

Pēc jaunās auto iegādes, kā norāda respondenti, pirmo izbraukumu ar to veiktu tepat Latvijā, izvēloties Rīgas apvedceļu vai apciemotu radus ārpus galvaspilsētas. Tā arī atzīmētu veiksmīgo pirkumu ar šampānieti vai vakariņām restorānā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!