Lai gan uzņēmums "Porsche" dibināts tikai 1948. gadā, šī pasaules slavenā zīmola tradīcijas meklējamas jau daudz senāk. Talantīgais austriešu inženieris Ferdinands Porše (Ferdinand Porsche) auto industrijā pazīstams jau kopš 20. gadsimta sākuma un ir piedalījies daudzu pasaules autobūves pērļu izstrādē.
Pie slavenākajiem Poršes veikumiem jāpiemin ekskluzīvie "Mercedes-Benz" S-klases automobiļi, leģendārie "Auto Union" sacīkšu spēkrati, kā arī populārā "tautas automobiļa" "Volkswagen Käfer" jeb "vabolītes" koncepcijas un dizaina izstrāde. Tieši ar VW "vabolīti" saistās Rīgas Motormuzeja jaunuma "Porsche 356" stāsts.
"Porsche 356" ir pirmais Ferdinanda Poršes un viņa dēla Ferija Poršes 1948. gadā dibinātās kompānijas automobilis. "Porsche 356" konstruktīvi ir ļoti līdzīgs VW "vabolītei", piemēram, torsionu tipa balstiekārta ar aizmugurējo riteņu piedziņu bija analoga VW. Auto ir aprīkots ar aizmugurē novietotu četru cilindru gaisa dzeses "boxer" tipa 1130 cm3 motoru. Relatīvi vieglais auto ar pašmasu zem 900 kg bez grūtībām varēja attīstīt ātrumu līdz 140 km/h.
Pirmo 50 auto virsbūves tika būvētas Gmundā. Vēlāk, ražotnei pārceļoties uz Štutgarti, automobiļu virsbūves tika gatavotas uzņēmumā "Reutter", ko 1963. gadā pārpērk pats "Porsche".
Uzlabotais "Porsche 356 B" ražošanā nonāk 1959. gadā, un kopumā ir saražoti 30 963 šī modeļa spēkrati. No iepriekšējā modeļa tas atšķīrās ar augstāk novietotiem priekšējiem lukturiem, kas efektīvāk izgaismoja ceļu, un jaunu dekoratīvo priekšējo buferi. Uzlabojumi skāra arī dzinēju – tā jauda tika palielināta līdz 90 ZS. Salīdzinājumā ar daudziem citiem tā laika sporta klases automobiļiem, "Porsche 356" izcēlās ar izcilo aerodinamiku, moderno dizainu un kvalitāti.
Rīgas Motormuzejā eksponēto "Porsche 356 B" 2013. gadā Šveicē iegādājās kāds seno spēkratu kolekcionārs no Latvijas. Kā jau sporta automobilim pienākas, tas piedalījies dažādos Šveices retro rallijos, Nuvolari rallijā Itālijā, kā arī Latvijas Antīko automobiļu kluba rīkotajos pasākumos un braucienos. Tagad šī pasaules autobūves ikona priecēs Rīgas Motormuzeja apmeklētājus.