Labs iemesls jaunai draudzībai – autovadītājiem ziemā viens no labākajiem iemesliem ir palīdzēt otram "piepīpēt" akumulatoru ar vadiem. Bet kā to darīt droši un pareizi, lai neskādētu sev un savam transportlīdzeklim? To savā sižetā skaidro TV raidījums "Zebra".

Automobilim, no kura tiks dota strāva, obligāti jābūt izslēgtam dzinējam, citādi var tikt bojāts automobiļa ģenerators. Savukārt spēkratam, kuru mēģina iedarbināt, mīnusa vada spaili vajadzētu piestiprināt nevis pie paša akumulatora, bet gan virsbūves. Kādēļ? No akumulatora izlādes laikā izdalās ūdeņradis, kas ir sprādzienbīstams – pievienojot vai atvienojot vadus, var rasties dzirkstele, kas var radīt sprādzienu, ja ūdeņradis ir sakrājies pietiekamā koncentrācijā.

Vadus pievieno, sākot ar automobili, no kura veiks iedarbināšanu. Spailes pievieno pa vienai – no sākuma plusu un pēc tam mīnusu. Un strāvas donora automobilim mīnusu droši var likt pie akumulatora. Savukārt strāvas saņēmējam, kā jau minēts, kaut kur pie virsbūves – piemēram, amortizatora statnes skrūves, dzinēja cilindru bloka vai galvas – galvenais, lai tai vietā nebūtu virsū krāsa.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!