Jaunais automobiļu raidījums "The Grand Tour", ko radījuši "TopGear" ("Gāzi grīdā!") bijušie vadītāji Džeremijs Klārksons, Ričards Hamonds un Džeimss Mejs, uzstādījis jaunu rekordu. "The Grand Tour" kļuvis par nelegāli vislejupielādētāko TV šovu interneta vēsturē, aprēķinājusi pirātiskā tirgus analītiskā kompānija "Muso".
"The Grand Tour" raidījuma pirmo sēriju pirātiskajās interneta mājaslapās (t.s. torentos) lejupielādējuši 7,9 miljoni cilvēku, tādējādi pārspējot līdzšinējos rekordistus, seriālus "Game of Thrones", "Westworld" un "The Walking Dead".
Savukārt "The Grand Tour" otrā sērija lejupielādēta 6,4 miljonus reižu, bet trešā – 4,6 miljonus. Interesanti, ka pirātisko kopiju visbiežāk lejupielādējuši raidījuma vadītāju tautieši – briti, veidojot 13,7% no raidījuma nelegālo lejupielāžu auditorijas, liecina "Muso" aprēķini. Tādējādi "Amazon Prime" jau ar pirmo raidījuma sēriju Lielbritānijā vien nav guvis 3,2 miljonus mārciņu (3,8 miljonus eiro).
"Amazon Prime" neatklāj, cik cilvēku Klārksona jauno raidījumu ir noskatījušies šajā video tiešsaistes servisā. "Amazon" vienīgi norādīja, ka tā bijusi "Prime" servisa rekorda debija un šovu noskatījušies "miljoniem cilvēku visā pasaulē". Zināms, ka "Amazon Prime" pasaulē ir 63 miljoni abonentu, kas ir pieaugums par 19 miljoniem kopš pērnā gada jūnija.
"The Grand Tour" debitēja 18. novembrī "Amazon Prime" tiešsaistes servisā, jaunai sērijai ēterā nonākot katru piektdienu. Latvijā šis raidījums oficiāli būs pieejams šomēnes, tomēr "Amazon" pagaidām nav precizējis, kā tieši tiks organizēta pieeja "The Grand Tour" raidījumam valstīs, kurās tas pagaidām nav pieejams. "The Grand Tour" pirmajā sezonā būs 12 raidījuma sērijas, no kurām četras jau ir nonākušas ēterā. Bijušie "TopGear" vadītāji līgumu ar "Amazon" ir noslēguši uz trim gadiem par 36 raidījuma sēriju radīšanu.