Foto: Publicitātes foto

"Divi miljoni mašīnai pietika, bet ziemas riepām nepietika," tā Latvijā trešdien reģistrētā "Bugatti Veyron" neveiksmi tehniskajā apskatē nievājoši rezumēja vidējais "Delfi" anonīmais komentētājs. Pirmkārt, "Bugatti" ziemas riepas nenopirksi ne par kādu naudu, jo tādu dabā nemaz neeksistē. Otrkārt, par "Bugatti" nedrīkst domāt vienkārši kā par automobili – šeit viss ir daudz sarežģītāk.

Kad tapa "Veyron" modelis, "Bugatti" kā savulaik leģendāra franču sportisko automobiļu marka jau bija ar paplukušiem lauriem uz itāliešu superauto fona. "Bugatti" markas jaunais īpašnieks "Volkswagen" koncerns inženieriem izvirzīja divus mērķus – dzinēja jaudai jābūt vismaz tūkstoš zirgspēku, bet maksimālajam braukšanas ātrumam jāpārsniedz 400 km/h atzīme. Tas bija ļoti izaicinošs uzdevums, kā dēļ "Veyron" izlaide vairākkārt tika atlikta, jo inženieri saskārās ar visādām problēmām izstrādē.

Tobrīd ātrākais sērijveida superauto pasaulē bija "McLaren F1", kas spēja sasniegt 370 km/h. Turklāt "McLaren F1" vairāk ir kā sacīkšu auto, kas pielāgots braukšanai pa koplietošanas ceļiem, kamēr "Bugatti Veyron" tika radīts kā komfortabls sportiskais auto ar "visām ekstrām", līdzīgi kā "Bentley", bet ar ambīciju tajā pašā laikā būt arī visjaudīgākajam un visātrākajam pasaulē. Tas nebija viegls uzdevums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!