RAV4 2013
Foto: Publicitātes foto

Šogad visvairāk zagtais automašīnas modelis vecumā līdz desmit gadiem ir "Toyota RAV4" – kopumā Latvijā nozagtas 29 šī modeļa automašīnas. Savukārt pēc markām Latvijā zagļu iecienītākās joprojām ir "Volkswagen", "Audi" un BMW automašīnas, liecina Iekšlietu ministrijas dati, ko apkopojis "Autonams".

Šogad kopējais zādzību skaits sasniedz 686 automašīnas, no kurām 171 ir VW, 116 ir "Audi" un 88 – BMW markas automašīnas. Lai arī automašīnu zādzību vidū ir parādījušās jaunas tendences, kopējais zādzību skaits salīdzinājumā ar 11 mēnešu periodu 2015. gadā ir samazinājies par 22%.

Analizējot datus pēc zagtākajiem modeļiem līdz piecus gadus vecu automašīnu kategorijā, šogad novērojama jauna tendence. TOP3 zagtākās automašīnas ir vidējās klases modeļi – "Toyota RAV4" (29), "Toyota Avensis" (11), "Hyundai Santa FE" (8) un "Audi A4" (8).

Zīmīgi, ka tieši "Hyundai" marka pirmo reizi nokļuvusi TOP10 zagtāko automašīnu vidū, tajā skaitā nozagts arī 2016. gada modelis.

Automašīnu kategorijā, kuru vecums ir pieci līdz desmit gadi, zagtākie modeļi ir BMW 5. sērija (19), 3. sērija (13), "Audi A4" (12) un "VW Caddy" (10). Šajā vecuma kategorijā visvairāk šogad ir nozagtas 2006., 2007. un 2008. izlaiduma gada automašīnas. Šī tendence ir saglabājusies jau no 2014. gada.

"Pēdējo divu gaidu laikā ir pieaugušas apdrošinātāju prasības pēc papildu auto aizsardzības sistēmām automašīnām, kuru vērtība ir, sākot no 50 000 eiro. Tādēļ, pēc statistikas datiem, jau šodien redzam būtiskus rezultātu uzlabojumus šādu drošības prasību efektivitātei - "dārgo" automašīnu zādzību skaits ir ievērojami krities. Vidējās klases automašīnām šādas papildu drošības sistēmas prasības nav obligātas, līdz ar to ir pieaudzis šo automašīnu zādzību skaits, jo ražotāja uzstādītās drošības sistēmas nav gana efektīvas," norāda "Autonams" valdes loceklis Edvīns Panders.

"Ikdienas darbā ar klientiem novērojam, ka tikai 10-15 % ir tādi, kuri paši izvēlas aprīkot savu automašīnu ar papildu aizsardzību. Uzskats, ka zog tikai luksus klases automašīnas vai garnadžu iecienītās BMW un "Audi" markas automašīnas, ir maldinošs. Pēc jaunākās statistikas redzam, ka riska grupā var būt ikviens," rezumē Panders.

Pirmais solis automašīnas aizsardzības uzlabošanai ir transportlīdzekļa marķēšana. Šāds risinājums apgrūtina zagto detaļu vai automašīnas tālāku realizāciju, jo marķējums ļauj viegli identificēt un atrast patieso īpašnieku.

Kā nākamo soli "Autonams" rekomendē automašīnas aprīkošanu ar imobilaizeru, kas neļauj automašīnu iedarbināt un nozagt. Šāds risinājums pasargā situācijās, kad tiek mēģināts apiet oriģinālās automašīnas aizsardzības sistēmas . Imobilaizers darbojas neatkarīgi no pārējām sistēmām, radot vēl vienu papildu šķērsli automašīnas iedarbināšanai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!