Liela daļa ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto autovadītāju ir nepieciešama skaidrojoša informācija, ja tiek atzīta abu šoferu vaina un OCTA zaudējumu atlīdzība tiek sadalīta atbilstoši katra atbildībai. Novērojumi liecina, ka autovadītāji, kas iepriekš nav saskārušies ar šādām avārijas situācijām, nezina un daudzi nav pat dzirdējuši, ka apdrošināšanas atlīdzības tiek dalītas proporcionāli ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto autovadītāju atbildībai, liecina "Ergo" speciālistu novērojumi.
Saskaņā ar apdrošināšanas sabiedrības datiem divas biežāk sastopamās avārijas situācijas ceļu satiksmē, kurās abi autovadītāji tiek atzīti par līdzatbildīgiem CSNg izraisīšanā, ir veicot kreiso pagriezienu, transportlīdzeklis saduras ar citu transportlīdzekli, kurš veic apdzīšanas manevru, un, vienlaikus braucot atpakaļgaitā, piemēram, autostāvvietās, saduras divas automašīnas.
"Praksē visbiežāk zaudējumus ceļu satiksmes negadījumā nodara viens transportlīdzeklis, un tos atlīdzina apdrošinātājs, kas izsniedzis atbildīgā transportlīdzekļa OCTA polisi. Taču ir sarežģītāki gadījumi, kad par ceļu satiksmes negadījumā radītajiem zaudējumiem ir atbildīgi abi tajā ieskaitītie autovadītāji. Tad apdrošināšanas atlīdzību cietušajiem, kas vienlaikus ir arī vainīgie, izmaksā atbilstoši katra transportlīdzekļa vadītāja atbildības pakāpei. No "Ergo" saņemtajiem OCTA pieteikumiem ik mēnesi vidēji 50 transportlīdzekļu negadījumos ir jāizskata, vai ar citiem apdrošinātājiem jāvienojas par dalītās atbildības gadījumiem," stāsta Ivars Vismanis, "Ergo" atlīdzību regulēšanas departamenta direktors.