Volkswagen / Audi preses konference
Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI

"Volkswagen Grupas" vadošajiem auto zīmoliem "Volkswagen" (VW) un "Audi" 2016. gads Baltijas valstīs, tostarp arī Latvijā ir no slēdzies kā otrs veiksmīgākais tās pastāvēšanas vēsturē. Par darba rezultātiem un turpmāk gaidāmajiem jauniem modeļiem marku pārstāvji medijus informēja pirmdien Rīgā, restorānā "Aqua Luna".

Latvijas tirgū vadošais auto ražotājs VW piedzīvoja pieaugumu 7,8% apmērā, bet "premium" klases zīmols "Audi" kāpināja pārdošanu par 28%. Arī VW komerctransports ar 16,8% tirgus daļu ir saglabājis līdera pozīcijas savā transporta segmentā.

"VW Grupas" zīmoli "Audi" un VW, atbalstot ilgtspējīgu uzņēmējdarbības pieeju, kā galveno stratēģisko mērķi nākamajiem gadiem izvirza paplašināt piedāvāto elektroauto klāstu, 2025. gadā kļūstot par nozīmīgākajiem spēlētājiem elektromobiļu tirgū.

Zīmoliem pakāpeniski palielinot elektroauto piedāvājumu, jau pēc astoņiem gadiem trešdaļa visu modeļu darbosies ar elektriskajiem dzinējiem. VW un "Audi" mērķis ir ne vien attīstīt šo auto segmentu, bet arī padarīt automobiļus ar elektriskajiem dzinējiem pieejamākus plašākai auditorijai.

VW 2016. gads bija veiksmīgs visā pasaulē, kopumā par 2,8% palielinot pārdošanas apjomus un piegādājot vairāk nekā 5,8 miljonus auto vienību. 15% pieaugumu Baltijā galvenokārt veicināja tādi zīmola modeļi kā jaunais "Tiguan", "Passat" un "Golf".

Pērn astoņu mēnešu laikā ir pārdots 701 jaunais "Tiguan" spēkrats, pakāpjoties no sestās uz ceturto vietu SUV segmentā. Savukārt "Passat", veidojot 27% no visām VW pārdotajām automašīnām, piegādāts 1900 vienībās Baltijā.

Ievērojamu pārdošanas apjoma daļu veido "Golf". Jāatzīmē, ka kopš jaunās, septītās paaudzes "Golf" parādīšanās Latvijas tirgū, ir pārdoti ap 5400 auto. Liela loma zīmola līdera pozīcijās ir korporatīvajiem pasūtījumiem, VW esot numur viens izvēlei uzņēmumu autoparkos.

Šogad VW auto tirgum piedāvās vairākus jaunus modeļus, kas stiprinās tirgus līdera pozīcijas un paplašinās piedāvājuma klāstu, apmierinot arvien plašākas klientu vajadzības. Jau pavasarī patērētajiem Baltijā būs pieejams modernizētais "Golf" ar plašāku dzinēju izvēli, tostarp 1,5 litru turbopūtes agregātu, jaunām komunikāciju tehnoloģijām un daudz modernākām drošības un autovadītāja palīgsistēmām.

Vēl šogad VW prezentēs arī pavisam jaunu modeli "Arteon", kas plašākai sabiedrībai tiks prezentēts Ženēvas autoizstādē martā. Tāpat VW šīgada jaunums Baltijas tirgū būs pagarinātā "Tiguan" modifikācija "Allspace", kas interjerā paredz līdz septiņām sēdvietām.

"VW Grupas" "premium" zīmols "Audi" pērn piedzīvoja 3,8% pieaugumu pasaules tirģu, veicot vairāk nekā 1,8 miljonus auto piegāžu. Eiropā pieaugums veidoja 7,8%. 2016. gada populārākie modeļi pasaules mērogā bija "Audi A3" un "A4", aiz tiem uzreiz sekojot "A6" un "Q" saimes modeļiem "Q5" un "Q3".

Arī Latvijā "Audi Q5" pērn bija pirktākais zīmola produkts ar 144 pārdotām vienībām un 92% pieaugumu. Pagājušais gads "Audi" Latvijā un Lietuvā noslēdzās ar visu laiku lielāko pārdošanas apjoma pieaugumu, sasniedzot 28%. Ar 847 pārdotiem auto Latvijā un Lietuvā, "Audi" ir pārsniedzis pirms krīzes līmeni 2008. gadā.

2017. gads "Audi" Latvijā iesācies ar "A5 Sportback" un jaunās paaudzes "Q5" pieejamību dīleru salonos. "Audi Q5" ar uzlabotām funkcijām un dizainu šogad būs galvenais zīmola pārdošanas pieauguma virzītājspēks.

Pie jau minētajiem modeļiem 2017. gadā tirgū pievienosies "Audi S5" un "A5 Cabriolet", "RS 5 Coupe", "SQ5", "A8" un "RS4 Avant". Savukārt 2018. gadā "Audi" pārdošanā laidīs pirmo pilnīgi elektrisko SUV modeli "Audi Q8", kā koncepts tika prezentēts Detroitas auto izstādē gada sākumā.

"Audi" par zīmola galvenajām prioritātēm šogad un arī nākamajos gadus izvirza ilgtspēju, urbanizāciju un digitalizāciju ar mērķi automašīnu pārvērst par mūsdienīgu un ērtu mobilo ierīci.

Savukārt "VW komerctransports" 2016. gadā ir ne vien saglabājis līdera pozīcijas, bet arī palielinājis līgumu daudzumu par 10,3%. Kopumā komerctransporta tirgus pērn ir pieaudzis par 11,7%, kas zīmolam pie esošās izaugsmes tendences paver plašākas realizācijas iespējas arī 2017. gadā.

Jau ziņots, ka "VW komerctransports" Latvijai šogad piedāvās jauno "Crafter", kas ir atzīts par "Starptautisko 2017. gada komercauto". Bez pieminētā jaunās paaudzes "Crafter", VW LCV par vienu no galvenajiem modeļiem tirgū izvirza "Amarok V6" – vienīgo "premium" klases auto komerctransporta segmentā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!