Amerikāņu sabiedrība noveco un resnē, kas netiek ņemts vērā jauno automobiļu drošības pārbaudījumos un jaunu drošības sistēmu izstrādē, uzskata Mičiganas universitātes zinātnieki. Vienkāršoti sakot, reālos ceļu satiksmes negadījuma apstākļos mūsdienu ķermeņa aprišu cilvēku traumatisms atšķiras no tā, kas nomērīts ar šmaugiem manekeniem.
Šo tēzi jau 2013. gadā apstiprināja Kalifornijas universitātes pētījums, ka 78 procentos gadījumu cilvēki, kuriem ir ķermeņa liekais svars, tiek pakļauti augstākam traumatisma riskam automobiļu avārijās.
Mičiganas universitāte sadarbībā ar kompāniju "Humanetic" jau ir izstrādājusi pirmos "mūsdienu cilvēku" manekenus. Viens no tiem ir 122 kilogramus smags, kas ir par 50 kilogramiem vairāk nekā līdz šim izmantotai standarta manekens. Tāpat radīts manekens, kas atbilst 70 gadus vecai sievietei ar vecumam atbilstošām izmaiņām ķermeņī.
Pagaidām netiek precizēts, kad jaunā veidola manekeni tiks izmantoti jauno automobiļu triecienu testos.